هم‌قدمِ راوی

چرا «هم‌قدمِ راوی»؟

راوی قرآن ما، راه بلد است، آشناست
به جاده. دیری است که پرچم حق را
به دوشش نهاده‌اند؛ بایـد با او هم‌قدم
شویم تا گـم نشـویم... تا برسیـم... تا
عاقبت به خیر شویم.
قـرار اسـت «المتــقدم لـهم مـارق و
المـتأخر عنهم زاهـق» نباشـیم. قـرار
است «الـلازم لهم لاحـق» باشیـم...
هم‌قدمِ راوی باشیم.

هم‌قدمِ راوی در تلگرام باشید:
Hamghadameravi@

جنبش letter4u

طبقه‌بندی موضوعی
آخرین نظرها
  • ۲۸ تیر ۹۶، ۰۱:۲۳ - ...
    ali bod

مهدیِ عزیزِ زینب سلام الله علیها

سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۳۶ ب.ظ

 

«در این آیه‌ی کریمه [وَ لا تَحْسَبَنَّ الّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللّه اَمْواتاً بَلْ اَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون]، بحث در زندگیِ پس از حیات دنیا نیست که در آن عالم، همه‌ی مخلوقاتِ دارای نفس انسانی - به اختلاف مراتب از زندگی حیوانی و مادون حیوانی تا زندگی انسانی و مافوق آن - زنده هستند؛ بلکه شرف بزرگِ شهدای در راه حق، حیات عند الرّب و ورود در ضیافة‏ اللّه است.

این حیات و این ضیافت را، با قلم‌های شکسته‏ای مثل قلم من، نمی‌توان توصیف و تحلیل کرد! این حیات و این روزی، غیر از زندگی در بهشت و روزی در آن است. این لقاء اللّه و ضیافة‏ اللّه می‏باشد. آیا این همان نیست که برای صاحبان نفس مطمئنه وارد است: فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی که فرد بارز آن سید شهیدان سلام اللّه‏ علیه است؟ اگر آن است، چه مژده‏ای برای شهیدان در راه مرام حسین علیه السلام اللّه‏ که همان سبیل اللّه‏ است؟! از این بالاتر که در جنتی که آن بزرگوارِ شهیدِ فی سبیل اللّه‏ وارد می‏شود و در ضیافتی که آن حضرت حاضرند، به این شهیدان اجازه‌ی دخول دهند که آن غیر از ضیافت‌های بهشتی است؟ و آن چه در وهمِ من و تو و شما نیاید، آن بُوَد...»    

 

                                                               

                                                                                                                                                                                                   یا الله... «مهدی عزیزی» شهید شد! کی؟ روز قدس، همین جمعه که گذشت؛ ما راه‌پیمایی می‌کردیم، او جهاد! کجا؟ نزدیک حرم حضرت زینب سلام الله علیها! یکی از مدافعان حرم بود آقا مهدی... شب‌های قدرش را هم یا در کنار عمه‌ی سادات بود یا نبرد می‌کرد.

عزیز دل من! چه گفتی در آن شب با خدا که خریدنی شدی، چیدنی شدی؟! اشک‌هایم را بزن به حساب غبطه... تو یکی از همین‌هایی بودی که در خیابان‌های تهران راه می‌رفتی و با همین چشمانمان دیده بودیمت، شاید برایت قیافه هم می‌گرفتیم گاهی؛ شوخی هم می‌کردیم با تو... اما تو کجا و ما کجا؟! لابد الان در آغوش قمر منیر بنی هاشم به ما می‌خندی... و جگرِ بی‌تاب ما را می‌سوزانی... تو مهدیِ عزیزی هستی که برای حضرت اخت الحسین، زینب کبری سلام الله علیهما عزیز بودی! نوش جانت تکبیرهایی که هنگام نبرد سر می‌دادی! نوش جانت رجزی که می‌خواندی و لرزه به جان کفّار پلید می‌افکندی... نوش جانت وقتی که گرمی تیر را بر پیکرت و داغی آغوش عباسِ علی سلام الله علیهما را به روحت چشیدی...

و حالا در گلزاری که روزی بر زمین پاک آن قدم می‌زدی و در قطعه‌‌ی بیست و ششی که رازهای بزرگ الهی را درون خود دارد، قرار گرفتی و شدی یکی از آن رازها و ما با جگرهای سوخته، غبطه‌ی جایگاه تو را می‌خوریم... ما را فراموش نکن برای شفاعت. مایی که این روزها به هم پیامک می‌زنیم:

قدر بشناسید مستان آخرین پیمانه را

ساقی امشب می‌کند تعطیل این مِی‌خانه

گو به مهمانان که مهمانی به پایانش رسید

خورده یا ناخورده باید ترک کرد این خانه را

ای بابا، دل خوش کرده‌ایم به چه چیزهایی، دلخوشیِ زینب! ضیافت ما تمام شد؛ اما تو تازه در اول ضیافت الهی، عند ربک، مرزوقی...

السلام علیک یا ابا عبد الله...

نظرات  (۷)

  • محسن علی بیگی نژاد
  • سلام داداش جون
    خدایش رحمت کند
    پاسخ:
    سلام. و ما را هم...
    سلام
    انشاالله دعاگوتون هستم
    پاسخ:
    سلام. یا علی
    سلام همسنگری عیدبندگیتون مبارک . روحشون شاد انشالله شفیعمون باشن
    با عید بندگی بروزم و منتظرتوم .
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام. آغاز نوروز بندگی بر شما مبارک.
    یا علی
    دزدیدن پیکر شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س)
    به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از دمشق پایتخت سوریه حاکی از آن است که پیکر برخی از شهدای مدافع حضرت عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری سلام الله علیها توسط وهابیون تروریست ربوده شده است.
    در همین حال گفته می شود در درگیری های دو روز پیش مدافعان حضرت حضرت زینب با تروریست های تکفیری، "عمران کربلایی" از مدافعان و خادم حرم به همراه 10 همرزم دیگرش به شهادت رسیدند.
    خبرهای دریافتی ما حاکی از آن است که شدت درگیری ها به قدری زیاد بوده که مدافعان موفق نشدند پیکر این شهدا را به عقب بکشند و در نهایت وهابیون پیکر آنان را دزدیده و به محل نامعلومی منتقل کردند.
    ناگفته نماند فردای آن روز پیکر 9 تن از آنان در نقطه دیگر از سوریه پیدا شد اما پیکر شهید "عمران کربلایی" و یکی دیگر از شهدا تا به این لحظه پیدا نشده است.
    گفته می شود وهابیون پیغام فرستاده اند که برای تحویل دادن پیکر این دو شهید یا باید یک اسیر وهابی آزاد شود و یا 10 میلیون لیره سوری تا 24 ساعت دیگر تحویل آنها داده شود.

    این وهابیون جنایتکار در پیغام خود اعلام کردند: اگر یک اسیر وهابی آزاد نشود و یا 10 میلیون لیره به آنها نرسد، بعد از 24 ساعت پیکر این دو شهید را جلوی سگ ها خواهند انداخت تا آنها را بخورند.
    نکته قابل توجه این است که تروریست ها تکفیری برای رساندن پیغام خود به گوش دیگر مدافعان حرم حضرت زینب سلام الله علیها، از تلفن همراه شهید "عمران کربلایی" استفاده کردند.
    سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/5178
    ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
    یا علی
    پاسخ:
    سلام و سپاس
  • دیپلمات بسیجی
  • سلام علیکم...
    خداوند روحش را با قمر بنی هاشم محشور فرماید... امروز ختمش بود...

    برای سلامتی سایر عزیزان مجاهد در سوریه دعا کنیم... برای سلامتی جانبازانمون ،...همه بچه ها... چه رده ها و یگان های سپاه و چه واحد های وزارت...
    یا علی
    پاسخ:
    سلام. روحمان با یاد شهدا شاد...
    البته ایران در سوریه رده و یگان نظامی و اطلاعاتی ندارد؛ اما هر کمکی از دستمان برآید، برای دفاع از حریم حق و اهل بیت علیهم السلام، انجام خواهیم داد و از کسی پنهان نخواهیم کرد.
    یا علی
  • سیدامیر ولایی
  • التماس دعا برادر..
    لینک شدید
    پاسخ:
    سلام سید جان.
    یا علی برادر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    /html>