هم‌قدمِ راوی

چرا «هم‌قدمِ راوی»؟

راوی قرآن ما، راه بلد است، آشناست
به جاده. دیری است که پرچم حق را
به دوشش نهاده‌اند؛ بایـد با او هم‌قدم
شویم تا گـم نشـویم... تا برسیـم... تا
عاقبت به خیر شویم.
قـرار اسـت «المتــقدم لـهم مـارق و
المـتأخر عنهم زاهـق» نباشـیم. قـرار
است «الـلازم لهم لاحـق» باشیـم...
هم‌قدمِ راوی باشیم.

هم‌قدمِ راوی در تلگرام باشید:
Hamghadameravi@

جنبش letter4u

طبقه‌بندی موضوعی
آخرین نظرها
  • ۲۸ تیر ۹۶، ۰۱:۲۳ - ...
    ali bod

حواسمان به فتنه‌ی بزرگ‌تر هست؟!

شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۲، ۰۳:۳۶ ق.ظ

«در انتخابات با کرامت رفتار کنند همه؛ چه آنهایى که نامزد می‌شوند، چه آنهایى که طرفدار آنهایند، چه آنهایى که مخالف با بعضى از نامزدها هستند. جناح‌هاى مختلف کشور، بداخلاقى و بدگویى و اهانت و تهمت و این حرف‌ها را مطلقاً راه ندهند. این از آن چیزهایى است که اگر پیش بیاید، دشمن از او خوشحال می‌شود.» 

به یاری خداوند متعال، حماسه‌ی سیاسی خلق شد. مردم اینک سرفراز از این امتحان الهی، منتظر نتیجه‌ی حماسه‌آفرینی خود هستند. انشاءالله شیرینی این حماسه‌ی بزرگ به کام تک تک ایرانیان بماند.

سخنی دارم با کسانی که دیروز در خلق این حماسه نقش داشتند؛ اما با رسم و مرام و حتی ظاهر خاص: حزب اللهی‌ها، ارزشی‌ها و همسنگرها...

عملکرد برخی از حضرات نامزد در انتخابات ریاست جمهوری درباره‌ی ائتلاف، جای بسی حرف دارد و نقد؛ اما در این مجال قصد پرداختن به آن را ندارم. این که قول ائتلاف بدهند و قرارش را  بگذارند و اندکی بعد، قرار از دل جبهه‌ی حزب الله ببرند و سردرگمی و تشتت آراء ارزشی‌ها را با بدقولی خود موجب شوند، ورقی جدا می‌خواهد و قلمی رسا!

اختلاف سلیقه (که اینک با منشأ آن کاری نداریم) در این شرایط، گریزناپذیر بود. هر کس بر اساس تشخیص خود که البته محترم است، رأی خود را در صندوق انداخت؛ اما در این یکی دو روز، گفت‌وگوهایی بین همسنگران رخ داد که جای تأمل جدی دارد!

بنا بود هر کس، از نامزد مورد علاقه‌ی خود بگوید و کسی در این بین تخریب نشود! «من به طور جد از همه‌ى کسانى که نسبت به نامزدهاى مختلف علاقه‌مندى‌اى دارند، درخواست می‌کنم، اصرار می‌کنم که این علاقه‌مندى خودتان را از راه تخریب دیگران، اهانت به دیگران، متهم کردن دیگران نشان ندهید. هرچه می‌خواهید، از نامزد مورد علاقه‌ى خودتان تمجید کنید، تعریف کنید؛ اما دیگران را تخریب نکنید!»

قرار بود کدورت و اصطکاک ایجاد نکنیم! «هیچ مانعى ندارد که شما به یکى علاقه‌مند باشید، بنده به یکى دیگر علاقه‌مند باشم؛ شما به او رأى دهید، من به دیگرى رأى دهم؛ بالاخره اکثریتى هست، اقلیتى هست، ضابطه‌اى هست، قانونى هست؛ بر طبق آن عمل خواهد شد. آحاد مردم با هم کدورت بیجا درست نکنند، به خاطر این که این به آن علاقه‌مند است، این به آن علاقه‌مند است؛ خب، باشند.»

«هر کدام از نامزدهاى محترم هم طرفدارانى دارند. بعضى‌ها از این طرفداران متعصب هم هستند، خیلى علاقه‌مندِ سرسختند به آن نامزد خودشان. خیلى خوب، باشند! حرفى نیست؛ اما مواظب باشید، مراقب باشید که این علاقه‌مندى‌ها به اصطکاک نینجامد؛ به اغتشاش نینجامد. شما دارید براى عقیده‌ى خودتان، براى ایمان خودتان تلاش می‌کنید؛ نگذارید دشمنِ این ایمان، دشمنِ این آرمان، از شما سوء استفاده کند!»

بنا نبود به سلیقه و علاقه‌ی یکدیگر اعتراض کنیم! «عزیزان من! نامزدهاى مختلف هر کدام طرفدارانى دارند، علاقه‌مندانى دارند. علاقه‌مندان این نامزد نمی‌توانند اعتراض کنند به علاقه‌مندان آن نامزد که شما چرا به او علاقه‌مندى، به نامزد مورد علاقه‌ى من علاقه‌اى ندارى... افراد گوناگون مى‌آیند؛ با منش‌هاى مختلف، با سلائق مختلف، با شیوه‌هاى گوناگونِ کار، در مقابل مردم قرار می‌گیرند. یک عده این را مى‌پسندند، یک عده آن را مى‌پسندند؛... این افتخار است؛ این خوب است.»

و انتخاب هر کس محترم شمرده شود: «ممکن است نظر شما به یک نفری باشد، نظر من به یک نفر دیگر باشد؛ چه اشکالی دارد؟ شما یکی را بپسندید، من یک کس دیگر را بپسندم؛ هیچ اشکالی ندارد. شما یک شناختی از زید دارید که من آن شناخت را از او ندارم؛ هیچ مانعی ندارد.»

اما برخی که دم از ولایت می‌زنند و غربت، تنهایی و مظلومیت مولی را سر می‌دهند، درست برخلاف اوامر حضرتش رفتار می‌کنند! آیا همسنگران باید بابت شناخت و انتخاب خود، یکدیگر را تکفیر کنند؟ همدیگر را متهم به خیانت کنند؟ نسبت دروغ به هم بدهند؟ امروز میزان ولایت‌مداری در برابر چشمان ما قرار دارد!

متأسفانه در همین یکی دو روز گذشته، بر خلاف ادعاها، همه‌ی سخنان امام عزیزمان را نادیده گرفته‌ایم. برای شما مثالی می‌زنم: طرفداران یکی از نامزدهای محترم، پرهیز از کدورت را این گونه تفسیر می‌کنند: رأی دادن به آقای... خیانت است! کدورت هم یعنی خیانت به جمهوری اسلامی!!!

آیا عمل به تشخیص که در این دوره بسیار مورد تأکید حضرت آقا بود، خیانت است؟ آیا متهم کردن همسنگر خود به خیانت، دوری کردن از کدورت است؟ آیا باید جمله‌ی حضرتش را که به آشکاری از کدورت پرهیز می‌دهند، تفسیر به رأی کنیم؟!

گویا یادمان رفته که معظم له درباره‌ی فتنه‌ی بزرگ‌تر هشدار داده بودند! در آن روزها هم به ذهن حقیر رسید و در جمع دوستان نیز عرض کردم که فتنه‌ی بزرگ‌تر، ایجاد تنش و اختلاف در جبهه‌ی حزب الله و ارزشی‌ها خواهد بود... و اینک زمزمه‌های آن را می‌شنویم!

این یادداشت تنها هشداری دلسوزانه برای همسنگران بزرگوار است. در این بزنگاه و پیچ تاریخی مهم، بیش از هر چیز، به یکپارچگی و استقامت در سنگر ولایت‌پذیری نیاز داریم. ببینیم که هجمه‌ها علیه فرمانده‌مان، حضرت خامنه‌ای روحی له الفداء قوت گرفته است؛ چشمان خود را باز کنیم!

همه به تکلیف خود و تعهدی که در خلق حماسه‌ی سیاسی داشتیم، عمل کردیم. همه به عزت، سربلندی و استقلال کشور خود افزودیم؛ پس همه چیز تمام شد؛ چون میزان رأی ملت است! نام هرکس از صندوق‌ها درآید، محترم است و رئیس جمهور همه‌ی ماست. اینک باید همتمان را برای فرمان‌پذیری از ولایت جزم کنیم.

«همواره باید شنبه‌ی پس‌ از انتخابات، روز مهربانی و بردباری باشد. چه طرفداران نامزد منتخب و چه هواداران دیگر نامزدهای محترم،‌ از هرگونه رفتار و گفتار تحریک‌آمیز و بدگمانانه پرهیز کنند. رئیس جمهور منتخب و محترم، رئیس جمهور همه‌ی ملت ایران است.»

«طرفداران نامزدهایی که توفیق خدمت در مسئولیت رئیس جمهوری نیافته‌اند، نباید احساس خسارت کنند. هرکس بر طبق عقیده‌ی خود تلاش کرده است، سرافراز است و آنگاه که این تلاش با نیت خیر و قصد الهی باشد، برخوردار از پاداش و قبول خداوند است ان شاءالله.»

سلامتی امت سرافراز ایران اسلامی و امام امت، حضرت خامنه‌ای صلوات

نظرات  (۱۹)

سلام
همه مطالب شما رو قبول دارم اما معتقدم پیچ تاریخی مربوط به زمان بعد از انتخاباته/یعنی حالا که رئیس جمهور ما شدن دکتر روحانی....
فکر میکنم داره زمان عمل به شعاری "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست" میرسه...
زمان خالص سازی یاران ولی فقیه و امام زمان(عج)...
سلام
ما که قلبمون به درد اومد / یا صاحب الزمان
خدا صاحبش رو برسونه
ما مطیع رهبریم
رهبر اگر فرمان دهد...
یاعلی
التماس دعا
پاسخ:
سلام
ما در هر صورت مطیع امر رهبریم.
بد الله مع الجماعه
اینجور نگید که اگر ائتلاف نمی کردند بازم رای نمی آورند... چراکه خدا به اتحاد مومنین برکت می دهد ولی چه کنیم که آقایون متحد نشدند و دست خدا رو دور کردند
سلام

من همیشه فقط استفاده میکنم از سایت زیباتون اما این بار یکی از دوستان بسیار عزیز امر کردند حتما نظر بدم و بنده بدلیل فرمایش ایشون مزاحمتون میشم و چند خطی عرض میکنم.

متنی که نوشتید خوب و مناسب بود من فقط میخوام عرض کنم موضوع اصلی در این شرایط اینه که ما فقط پیرو و تابع ولایت هستیم و لاغیر، حواسمون باشه آقا فرمودند شرکت در انتخابات و خلق حماسه سیاسی ما هم باید میگفتیم چشم سمعا و طاعتا که الحمد لله انجام دادیم؛ حضرت آقا فرمودند بررسی کنید و بنابه تشخیص خودتون اصلح رو انتخاب کنید و ما هم بعد از بررسی انجام دادیم، مهم و اصل بنابه فرموده امام "ما قائل به انجام تکلیف هستیم اگر نتیجه حاصل شد فبها المراد و اگر نشد ما به تکلیف عمل کرده ایم"
حواسمون باشه ما باید بدون فاصله پشت سر حضرت آقا باشیم و فقط اطاعت کنیم اصلا جمهوری اسلامی یعنی تمرین اطاعت پذیری و آمادگی بی چون و چرا از ولی برای حکومت اسلامی پس از ظهور مولی
حواسمون باشه در زیارت جامعه میفرماید "المتقدم لکم مارق و المتاخر عنکم زاهق و اللازم لکم لاحق" اصلا ما رو چه به این کارها که از جانب خودمون تصمیم بگیریم؟ ما که تکلیف ادا کردیم پس هرکس که رأی آورده ما خوشحالیم نمیدونم چندتا از دوستان عزیز این سایت زیبا دوران جنگ و مسائلش رو بودن و دیدن و یادشون هست؟ بعد از امضا قطعنامه و آتش بس بعضی از کسانی که خیلی خودشون رو متدین و فدائی امام و غیره میدونستند خودکشی کردند بنظرتون میشه به چنین افرادی بصیر و متدین و پیرو ولایت گفت؟ متاسفانه الان هم بعضی دارند از طرف خودشون خلاف فرمایش صریح حضرت آقا نظر میدن، دوستان مراقب باشیم اینجا پرتگاه است ما فقط تابع هستیم و ملزم به انجام تکلیف و البته برای بدست آوردن نتیجه درست تلاش میکنیم اما طبق فرمایش ولایت و بدون فاصله و متصل به او و پشت سر آقا
البته درد دل بسیار است اما نمیخوام بیش از این مزاحم باشم
التماس دعا
یا علی
پاسخ:
سلام دوست عزیز
مرحبا بناصرنا... البته خودکشی کمی اغراق‌آمیزه
سپاس فراوان
  • سادات حسینی
  • بازهم سلام.
    فقط خواستم به آقای مهدی بگویم که می تونند یه سرچی بفرمایند تا تکذیبیه ظهر ... راجع به حدیث کساء و... رو ملاحظه کنند.

    یاعلی
    سلام .به همه ی دوستان .حتی اگر اصول گرایان هم ائتلاف می کردن بازم رای نمی اوردن .چون نفر اول بیشتر از 50 درصد کل ارا رو داره .!!من می گم شاید از یه لحاظ خوب باشه . اصلاح طلبا اعتمادشون به نظام بیشتر می شه . ..... من امشب به همه ی دوستای اصلاح طلبم تبریک می گم و حتما تاکید می کنم توی مملکت اسلامی .میزان فقط وفقط رای ملت است .
    پاسخ:
    سلام دوست گرامی.
    با خلق حماسه‌ی سیاسی دیروز، مردم نشان دادند که به این نظام مقدس و اسلامی اعتماد کامل دارند و مطیع ولی امرشان هستند...
    در صورت ائتلاف، قطعاً معادلات تغیر پیدا می‌کرد. نکته‌ی مهم دیگر این که اگر قرار است اعتمادی جلب شود، آن اعتماد نظام به اصلاح‌طلبان است که امیدواریم رئیس جمهور جدیدمان با انتخاب شایسته و چینش انقلابیِ کابینه‌ی خود، به این سمت قدم بردارند!
    تبریک به همه‌ی امت اسلامی ایران
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    اینا هیچ کدوم جای بی بصیرتی بعضی رو نمیگیره که میخواستند به تنهایی از حریم ولایت دفاع کنندوفقط اونهابودند که عاشق ولایت بودند نه ...
    حالا کار به جایی رسیده که سفارش ** امن یجیب و ** حدیث کسا میدند نه دوستان این کارا لازم نیست فقط بصیرت لازمه که بعضی پشت در جا گذاشته بودند اونهایکه فقط .... رو دشمن ورقیب میدونستند نه امثال ****** ** من این رو از ناحیه اونها میدونم امیدوارم قلمشون بشکنه که دیگه برای ولایت خون دل نشن
    درضمن باسانسور مشکلی از *** **** حل نمیشه .
    پاسخ:
    سلام دوست گرامی!
    بنا نیست در این شرایط از کسی نام برده بشه یا سایتی رو زیر سؤال ببریم.
    زنده باشید.
    دیدید چی شد؟؟ کاندیدای اصولگرا کلاهشون رو بالاتر بذارن.هر کسی متاسفانه به فکر منافع خودش بود. من خودم خوشحالم از اینکه انتخاب اصلح داشتم هر چند درصد خوبی نداشتند.ولی خوب دوستان اشکالی نداره کی گفته حضرت آقا تنها هستند پس ما چه کاره ایم. تحت هر شرایطی گوش به فرمان رهبریم.به قول خودتون دو دو تا =هر چی معظم له بفرمایند.
    دم همتون گرم و خسته نباشید رفقا
    سلام. عجب روزیه امروز هم تبریک تجلی حضور مردم...هم حرص خوردن از اینهمه بصیرت مردم...
    تصمیم و ما میگیریم و میریم کنار بعد حضرت آقا می مونن و تدبیر برای بکن نکن های انتخاب ما...
    خیلی از بچه ها امروز دلگیر از انتخاب نادرست برام دلنوشته فرستادن که نیا نیا مالک نیا امام زمان اینجا که جای تو نیست و این حرفها... ما ادبیات دعاییمون هم ایراد داره تا زمانی که نائب ولی عصر تنها باشه وضع همینه
    اصلا دلیل حضور و ظهور حضرت قائم نشون دادن حق از باطله
    پس اللهم عجل عجل عجل لولیک الفرج
    یا علی.
    سلام
    امیدوارم اصولگرایان و مدعیان گفتمان انقلاب اسلامی عبرت بگیرند
    این دعای دکتر شریعتی را خیلی دوست دارم:
    خدایا به متدینان ما دین عطا کن
    راه رفتن در مسیر رهبری و درجهت رضای ایشان که البته مصالح نظام است هواره مهم و در شرایط فعلی مهم تر است.
  • سادات حسینی
  • سلام علیکم.
    تشکر بابت لحظه شناسی هاتون...
    به نظر بنده انتخاب اصلح در این انتخابات بسیار کار حساس و سختی بود(حداقل برای من و تعدادی از اطرافیانم این گونه بود).
    راجع به متهم کردن خودی ها به خیانت!!! و زیر سؤال بردن یکدیگر برای انتخاب فرد موردنظر خیلی دلم به درد آمد،ازین باب که همگی مدعی ولایت مداری هستیم،درحالیکه در عمل اینگونه نیستیم و به فرمایشات حضرت آقا بها نمی دهیم و باز هم طبق هوای نفس خود عمل می کنیم و (تشخیص افراد )که ایشان تأکید داشتند برآن را تمسخر کردیم و درحقیقت خواستیم که تشخیص درست یا نادرست (خودمان )را بر دیگری تحمیل کنیم!!! و حتی همدیگر را متهم به یک جانبه نگری و جزءنگری و تبعیت سطحی از ولایت کردیم!!و من این را از سمت همسنگران خود لمس کردم،فقط و فقط به علت تشخیص های متفاوتمان!
    و اما پیامی که بنده از نتیجه این انتخابات گرفتم این بود که ما داعیه داران ولایت و حافظان خون شهدا و پیروان خط امام(ره) و زمینه سازان ظهور، از انچام تکالیف خودمان سربلند بیرون نیامدیم(البته روی صحبتم به حضرات اصولگرا و عهدشکن!و همچنین آقایان صاحب منصب کاندید نشده در نظام هم هست). چراکه اگر عملمان خوب بود،قطعا با اقبال بیشتری مواجه می شدیم و به فرموده حضرت آقا هنوز فاصله بسیار زیادی تا تحقق تمدن اسلامی داریم. پس چرا رکود امثال مارا گرفته؟؟؟ تشیع که از ابتدا همیشه رو به رشد و تکامل بوده است! پس چرا حالا در این انتخابات....
    جای بسی تأمل در کارنامه حضرات و تک تکمان هست!

    انشاءالله با عنایات و دعای حضرت صاحب الزمان(عج الله و تعالی فرجه) در این بازه زمانی جدید بتوانیم سرعت بیشتری پیدا کنیم برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و زمینه سازی ظهورشان.
    یاعلی
    سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/link/24123
    ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
    یا علی
  • فدایی سید علی
  • شهید محمد جهان آرا: بچه ها اگر شهر سقوط کرد آنرا دوباره فتح می کنیم ،مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند.
    این شکست درسی بود برای جبهه اصولگرا که به خودشون مغرور شده بودن و متحد نشدن و اجازه دادن جریان اصلاح طلب که رو به زوال بود دوباره بال و پر بگیره.
    سلام و خسته نباشید
    می دونید من هم موافقم که کسی که انتخاب می شه رییس جمهور همه است و توهین پذیرفته نیست از طرف هیچ کس نه افرادی که کاندیدای مورد نظرشون رای آورده و نه سایرین، اما می خواستم مطلبی رو متذکر بشم اونم اینکه از بین این همه یکی اصلح است و آقا هم روی شناخت و بصیرت تکیه داره. اگر ما حداقل سخنرانیهای آقا رو در چند ماه اخیر گوش می دادیم برخی از کاندیداها عینا مخالف اون حرف زده بودن و ما می تونستیم راحت رد گزینه کنیم. اما همیشه وقتی وخامت اوضاع رو می فهمیم که یه اتفاقی می افته. ما همه ادعای ولایت پذیری داریم اما به جاش که می رسه نظر خودمون رو مقدم می دونیم. می گیم تفسیر به رای حرف آقا اشکال داره اما نمی بینیم حرف کی مخالف با حرف رهبر است اون کسی رو که فک می کنیم بیاد حالا شکم گرسنمون رو سیر میکنه مقدم می دونیم......من هر کسی هم که رای بیاره می گم توکل به خدا انشاالله خوب عمل کنه اما دلم واسه آقا می سوزه مثل یه دانشمند می مونه که می خواد یه مطلب ساده ی درسی و واسه یه دبستانی توضیح بده اما اون نمی گیره..............حالا ببینید چه می کشه آقا تک و تنها.............انشاالله خدا کمی از غصه هاشون رو کم کنه
  • مسافر کربلا
  • با سلام و خسته نباشید
    بنده ار ابتدای شور انتخاباتی متذکر این نکته به دوستان بودم اما کسی به آن توجهی نداشت و عده ای متعصب که دوستی دیرینه ای با من داشتند،به جرم عدم رای به کاندیدای مورد نظر آنها بنده را کافر می خواندند.آنها مدعی بودند که چون ما به کاندیدای مورد نظر رهبر رای می دهیم پس شما ولایت پذیر نیستید،در حالی نقل قول اشتباه از آقا که خودشان فرمودند رای من را حتی اعضای خانواده و نزدیکانم هم نمی دانند،خود عدم ولایت پذیری است.
    واقعا از همه سرومواران اصولگرایی متنفر شدم. باید پذیرفت که به اندازه یک آدم ساده کف کوچه و بازار عقل ندارند ودرک سیاسی ندارند. واقعا متاسفم و همون بهتر که هیچ کدوم از این مثلا اصولگراها رای نیاورند و یک اصلاح طلب بیاد و 8 سال خون به دل همه مون کنه.
    پاسخ:
    سلام بزرگوار.
    در هر صورت توهین کار خوبی نیست... باید با همدلی، مطیع ولی امر روحی له الفداء باشیم.
    یا علی
    یاالله.
    سلام استاد؛
    جسارت نباشه بنده فقط فقط فقط دارم درس پس میدم, همه ی ما خوب می دونیم آراء عمومی و رأی اکثریت زمینه مقبولیت و شرایط رو برای تحقق حکومت حقّ و مشروع فراهم میکنه و حکومت مشروع میتونه با همین مقبولیتی ک از رأی اکثریت حاصل شده با اقتدار و پشتیبانی آراء عمومی و رأی اکثریت زمینه رو برای انجام اعمال صالح فراهم کنه. پس قول می دیم ما هم تمکین ب قانون رو وظیفه خودمون بدونیم و دل رهبر و با بی خردی و ندونم کاری هامون خون نکنیم و الا چ فرقی بین ما و فتنه سبز هستش.

    سلام
    مسائلی هست که دل آدمو به درد میاره ......
    اما مهم اینه که همه ی ما با هم وحدت داشته باشیم ، همین وحدته که بیشترین ترس رو در دل دشمنان ما به وجود میاره ، به همین امید خیلی از دردا رو تحمل میکنیم و دم نمیزنیم .......
    ممنون متن خیلی خوبی بود ...
    اللهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجّل فرجهم ...
    سلام.مطلب بسیار خوبی بود ممنون...ولی کاش اصولگراها ائتلاف میکردند و آراء اینطور پراکنده نمیشد.توکل به خدا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    /html>