هم‌قدمِ راوی

چرا «هم‌قدمِ راوی»؟

راوی قرآن ما، راه بلد است، آشناست
به جاده. دیری است که پرچم حق را
به دوشش نهاده‌اند؛ بایـد با او هم‌قدم
شویم تا گـم نشـویم... تا برسیـم... تا
عاقبت به خیر شویم.
قـرار اسـت «المتــقدم لـهم مـارق و
المـتأخر عنهم زاهـق» نباشـیم. قـرار
است «الـلازم لهم لاحـق» باشیـم...
هم‌قدمِ راوی باشیم.

هم‌قدمِ راوی در تلگرام باشید:
Hamghadameravi@

جنبش letter4u

طبقه‌بندی موضوعی
آخرین نظرها
  • ۲۸ تیر ۹۶، ۰۱:۲۳ - ...
    ali bod

ما به شما رأی ندادیم؛ اما...

دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۲، ۰۷:۴۰ ب.ظ

آقای رئیس جمهور در جلسه‌ی رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: «مسیری را که اکثریت مردم امضاء کردند، دنبال می‌کنیم! چون مردم در 24 خرداد به افراط، تفریط، خشونت، خودرایی، تک‌رایی، عدم مشورت و عدم تدبیر رأیِ نه دادند و به اعتدال، تدبیر و عقلانیت رای آری!»


جناب رئیس جمهور محترم! سخنی کوتاه با شما دارم که امیدوارم در آستانه‌ی تحمل شما بگنجد؛ چنان که در دانشگاه تهران نیز، با روی خوشی از انتقادها استقبال کردید و البته انتظاری جز این نیست! در ابتدای کلام، چند پرسش از جنابعالی دارم؛ آیا مردمی که (18 میلیون نفر) به شما رأی «آری» ندادند و نامزدهای دیگر را انتخاب کردند، به افراط و تفریط، خشونت، خودرأیی، تک‌رأیی، عدم مشورت و عدم تدبیر رأی دادند؟! آیا به این 18 میلیون  نفر توهین می‌کنید یا به نامزدهای دیگر؟! آیا این صفات ناپسند را به رقیبان انتخاباتی خود نسبت می‌دهید؟! اگر هیچ کدام؛ پس لطف بفرمایید شأن نزول این سخنانتان را بیان بفرمایید؟

ما از حماسه‌ی سیاسی خود خرسندیم و هرگز پشیمان نخواهیم بود و به دور از بی‌صبری‌های برخی، شما را رئیس جمهور خود می‌دانیم و تا کنون (و تا پایان وعده‌ی 100 روزه‌ی شما) نه تنها هیچ نقد غیرمنصفانه‌ای نداشته‌ایم، بلکه با وجود برخی ناملایمات و ناهنجاری‌ها (از قبیل آغاز دوباره‌ی توهین رسانه‌های حامی شما به ساحت مقدس اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین، فشار اقتصادی مضاعف بر مردم با وجود کاهش قیمت دلار و طلا، سخنان رئیس بانک مرکزی، سخنان سخیف درباره‌ی شعار مرگ بر آمریکا، دروغ بستن به معمار کبیر انقلاب اسلامی، زیر سؤال بردن بنیان‌های اخلاقی و ارزشی، جبهه‌گیری برابر مجلس شورای اسلامی، نادیده گرفتن خدمات دولت نهم و دهم، مسکن مهر، آغاز روند تشکیک در انتخابات آینده‌ی مجلس شورای انقلاب اسلامی، دروغ بستن و تهمت زدن به دولت پیشین، ویران نشان دادن کشور و ....)، حمایت نیز کرده‌ایم و چشم‌انتظار خلق حماسه‌ی اقتصادی هستیم؛ اما چرا اینک لایق این تهمت بزرگ و ناروا شده‌ایم؟! ما که به گفته‌ی خوتان به شما رأی «نه» دادیم (!) کدام یک از این القاب را ستایش کرده‌ایم که اینک مورد نوازش شما قرار گرفته‌ایم؟ 

مردم بر اثر این سخن، به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ مردمی که به شما رأی «نه» دادند (یعنی به افراط و تفریط و ... رأی دادند) و کسانی که به شما رأی «آری» داده‌اند! آیا این منش، عقلانی است و فکر عاقبتش را کرده‌اید؟ تعامل این دو گروه (از دید شما) در اجتماع و تأثیر آن در امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه، چگونه خواهد بود؟ آیا این برافراشتن آتشی بین افراد جامعه نیست؟ شما که لا به لای سخنانتان، گاه گاهی یادی از امام امت حفظه الله تعالی می‌کنید و خود را دنباله‌رو منویات حضرتش می‌دانید، این کار را مخالفت با اتحاد و تقوای مورد تأکید معظم له نمی‌دانید؟!

«غالباً وقتى گفته می‌شود تقوا، پرهیزگارى، ذهن انسان می‌رود به رعایت ظواهر شرع و محرمات و واجباتى که دم دست ماست ... لیکن تقوا ابعاد دیگرى هم دارد که غالباً ما از این‌ها غفلت می‌کنیم. در دعاى شریف مکارم الاخلاق یک فقره‌اى در توضیح این ابعاد دیگر هست: اللّهم صلّ على محمّد و اله و حلّنى بحلیة الصّالحین و البسنى زینة المتّقین؛ از خداى متعال درخواست می‌کند که پروردگارا! مرا با زیور صالحان زیور بده و با لباس پرهیزگاران ملبس کن. خب، این لباس پرهیزگاران چیست؟ آن وقت این شرح جالب است: فى بسط العدل؛ لباس پرهیزگاران در گستردن عدالت، و کظم الغیظ؛ در فرو بردن خشم، و اطفاء النّائرة؛ در فرو نشاندن آتش؛ آتش‌هایى که بین افراد جامعه برمى‌افروزند. این‌ها تقواست.»

آیا درست است ما این‌گونه قضاوت کنیم که این فشار اقتصادیِ بی‌سابقه‌ و روزافزون که اکنون بر گرده‌ی مردم فشار می‌آورد، انتقام‌جویی شما از آن 18 میلیون نفر است؟ پس همچنان که ما چنین قضاوتی را به دور از تقوی می‌دانیم، شما هم تقوی را در سخنان خود رعایت کنید و جملاتی را که به وحدت مردم و جامعه آسیب می‌رساند، بر زبان جاری نسازید.

همه‌ی مردم ایران در روز 24 خرداد، به نظام مقدس اسلامی رأی دادند و چون شما رأی آوردید، شایستگی خدمت به این مردم بزرگ را به دست آوردید؛ پس خدا را شکر کنید و با همت روزافزون به اسلام و انقلاب خدمت و برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی، مجاهده کنید. این شب‌ها برایتان دعا می‌کنیم آقای رئیس جمهور!


بازتاب این مطلب در:

فرهنگ‌نیوز

بچه‌های قلم

پارسی نیوز

تی نیوز

افسران

نظرات  (۲۱)

سلام تشکر از قلم شیواتون
لبیک یا خامنه ای
موفق باشید
پاسخ:
سلام. زنده باشید.
یا علی
سلام.مطلب خیلی خوبی بود اما یه نکته جالب هست واینکه شما تمام انتقادات و ناراحتی هاتون از رئیس جمهور رو با لحن محترمانه بیان میکنه اما هرکسی که میاد تو نطراتش درد دل کنه و یه نقدی به رئیس جمهور بکنه شما باهاش همراهی نمی کنید!!
البته ببخشید قصد جسارت ندارما
پاسخ:
سلام. سپاس از نظرتون

salam
man ba nazare agaye reza movafeg nistam man aslan be ahmadinezhad ray nadadam na 4sale aval na 4sale 2 ama emsal be agaye jalili ray dadam va fekr ke na motmaennam tasmim va entekhabam dorost bode ba harfhaye hamgadame ravi ham movafegam kheili ba rendi entegad karde
khoda ajreton bede
movafag bashid
پاسخ:
سلام و سپاس از نظر جالب شما!
زنده باشید.
  • ***العبد التائب***
  • سلام...

    برادر

    http://mha1376.blog.ir/post/46
    پاسخ:
    سلام. یا علی
    اون بقیه هم که به ایشون رای ندادند بیشترشون به قالیباف و رضایی رای دادند و مطمئن باشید اگر رقابت بین ایشون و نامزد شما بود همه اون بقیه به ایشون رای می دادند نه نامزد شما. خودتون رو خسته این حرفها نکنید! برید این چند سال رو استراحت کنید و اگر وقت کردید استغفار کنید که خدا گناه حمایتهای شما از احمدی نژاد رو بیامرزه
    پاسخ:
    دوست من سلام. 
    این شب‌ها برای شما هم دعا می‌کنیم.......
    به روزیم با شاید آخرین قلم ...
    در مورد آری ماخوذه حرف شما رو قبول دارم ولی نکته اینجاست بعضی هایی که رای ندادن کاندیدای نماینده کننده افکارشون رو نداشتند و من با حساب اون گفتم این موضوع رو .
    یا علی .
    سلام خسته نباشید
    خیلی خوب بود.
    پاسخ:
    سلام.
    زنده باشید
    مرگ برآمریکا و مرگ بر سازش کار
    پاسخ:
    مرگ بر آمریکا
    شاید هم همچین منظوری نداشتن.
    پاسخ:
    انشاءالله!!
    مهم نظر آقا است که به ایشان مثبت است .
    قلمتون پاینده .
    والا برای من سواله : واجدین رای در انتخابات 92 ، 51 میلیون نفر بوده که 18 میلیون نفر به روحانی رای دادن و 32 میلیون رای ندادن ؛ حالا اقلیت کیه ؟
    پاسخ:
    سلام. زنده باشد و عزاداری‌هاتون قبول
    دوست گرامی؛ کل آراء مأخوذه 36,704,156 رأی بوده است؛ بنابراین در حساب و کتاب دقت نکرده‌اید.
    سپاس
    سلام حرف دل مارو زدید ضمن اینکه ایشون که اینقدر به رای هاشون افتخار میکنند باید یادشون باشه که فقط بخاطر سیصدو پنجاه هزار رای بیشتر رییس جمهور شدند
    پاسخ:
    سلام. براشون دعا می‌کنیم... آقای روحانی رئیس جمهور همه‌ی ما ایرانی‌هاست.
    یا علی
    سلام خیلی قشنگ بود امیدوارم تو کله ی رییس جمهور بره و درک کنه
    پاسخ:
    سلام. سپاس از نظرتون.
    ما به رئیس جمهورمان "خوش‌بین" هستیم...
    یا علی
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام آقای ****
    عزاداری هاتون قبول
    مطلبتون خیلی خوب بود
    خدا رئیس جمهورمون رو هدایت کنه
    یاعلی /التماس دعا
    پاسخ:
    سلام. زنده باشید. عزاداری‌های شما هم قبول.
    خدا سایه‌ی هدایت خودش رو بر سر همه‌ی ما مستدام کنه انشاءالله.
    ببخشید که اسم خودم رو حذف کردم.
    یا علی
  • جویبارنیوز
  • با عرض سلام
    دوست گرامی ، مطلب شما درسایت جویبارنیوز درج شده است.
    شما می توانید یادداشت خود را در لینک زیرمشاهده نمایید .
    www.jouybarnews.com/weblog/2099
    پاسخ:
    سلام و سپاس
    سلام
    با تشکر از ارسال مطلب شما به سایت نقل قول
    مطلب شما تحت عنوان " آقای رئیس جمهور ما به شما رای ندادیم ، اما... "
    در بخش " سیاسی نوشت " نقل قول منتشر گردید.
    چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.

    پاسخ:
    سلام و سپاس
    احسنت . بسیار عالی نوشتید
    پاسخ:
    سلام. نظر لطف شماست
    ممنون واقعا عالی حرف زدید خدا کنه که همه متوجه بشن
    پاسخ:
    زنده باشید. 
    با سلام
    بسیار عالی نوشتید
    امیدوارم رئیس جمهور همه ملت ایران متوجه این سخنان خود شده باشند.
    پاسخ:
    سلام. زنده باشید.
    انشاءالله...
    سلام باافتخارلینک شدید
    مرسی که اومدید
    پاسخ:
    سلام. زنده باشید. شما هم لینک شدید.
    یا علی
    سلام ...عزاداری هاتون قبول باشه...حرف دل مارو خیلی جالب و با معنا زدید...خدا خیرتان دهد.
    پاسخ:
    سلام. یا حسین...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    /html>