هم‌قدمِ راوی

چرا «هم‌قدمِ راوی»؟

راوی قرآن ما، راه بلد است، آشناست
به جاده. دیری است که پرچم حق را
به دوشش نهاده‌اند؛ بایـد با او هم‌قدم
شویم تا گـم نشـویم... تا برسیـم... تا
عاقبت به خیر شویم.
قـرار اسـت «المتــقدم لـهم مـارق و
المـتأخر عنهم زاهـق» نباشـیم. قـرار
است «الـلازم لهم لاحـق» باشیـم...
هم‌قدمِ راوی باشیم.

هم‌قدمِ راوی در تلگرام باشید:
Hamghadameravi@

جنبش letter4u

طبقه‌بندی موضوعی
آخرین نظرها
  • ۲۸ تیر ۹۶، ۰۱:۲۳ - ...
    ali bod

مزد سیلیِ یک بانوی جوان...

چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۲۳ ق.ظ

طلبه‌ی جوانی ‌بود. می‌گفت: «روزی از خیابان می‌گذشتم. نزدیک یک قنادی، دیدم دو خانم جوان با پوشش بسیار نامناسب، به سمت قنادی رفتند. یکی از آنها برای خرید شیرینی به داخل مغازه رفت و دیگری، جلوی در منتظر ایستاد. رفتم جلو و خیلی محترمانه خواهش کردم که حجاب خود را رعایت کنند، هنوز جمله‌ام تمام نشده بود که یک سیلی محکم به صورتم نشست و حتی فریادها و توهین‌های آن خانم را هم دیگر نمی‌شنیدم. فقط خدا می‌داند در دلم چه گذشت... سرم را پایین انداختم و رفتم؛ تکلیفم را انجام داده بودم؛ البته مزدش را هم گرفتم...

شب شد و من هنوز در درون خود، ماجرای روزم را واکاوی می‌کردم. در همین حال و هوا بودم که ناگهان صدای در خانه بلند شد. در را که باز کردم، خشکم زد! همان خانم‌ها بودند و این بار، خانوادگی هم آمده بودند! پدر، برادر، مادر و ... پرسان پرسان نشانی خانه‌ را از اهالی گرفته بودند که با "حاج آقا" کار داریم...

نمی‌دانستم که چه خواهد شد؛ منتظر حواله‌های یَدی و غیر یدی قشون آنان بودم که ناگهان دیدم آن دو خانم شروع کردند مثل ابر بهار گریه کردن: "حاج آقا ببخشید! حاج آقا غلط کردیم! حاج آقا شما را به خدا حلال کنید" و ...

با خود گفتم: این بنده‌های خدا حتماً از اتفاق صبح و آن سیلی که به من زدند، ترسیده‌اند؛ برای همین با مشورت همدیگر، به این نتیجه رسیده‌اند که بابا این‌ها آخوندند! مملکت دست این‌هاست! فردا می‌آیند و می‌ریزند در خانه و همه‌ی خانواده را می‌برند زندان و بعدش هم شلاق و خلاصه، اعدام!!! پس بهتر است خودمان پیش‌دستی کنیم و برویم از دلِ حاج آقا دربیاوریم... من هم در جواب می‌گوییم که پیش می‌آید دیگر! خدا می‌بخشد، من که بنده‌ی خدا هستم و ...

در همین فکرها بودم که یکیشان آمد جلو و گفت: حاج آقا! از صبح تا حالا عذاب وجدان رهایمان نمی‌کند؛ حس عجیبی داریم... به سختی خانه‌ی شما را پیدا کردیم و مزاحمتان شدیم. همه‌ی خانواده را آوردیم تا از صمیم قلب از شما حلالیت بطلبیم. دلتان را شکستیم در حالی که شما فقط به تکلیف شرعی خود عمل کردید! گویا نماز می‌خواندید و ما شما را با تیر زده‌ایم، کار ما هم شبیه همین بود! جلوی یک واجب الهی ایستادیم و به کسی که قصد بجا آوردن آن را داشت، سیلی زدیم... ما را ببخشید و از خدا برایمان طلب بخشش کنید...

هاج و واج مانده بودم... باورم نمی‌شد؛ زیر لب خدا را صدا می‌زدم... چشمانم بغض کرده‌ بودند و خلاصه، هوای آن شب بارانی شد... سوختن یک شمع، سبب شد این پروانه‌ها، راهشان را پیدا کنند.

آن بانوان را از آن پس، چادری می‌دیدم. دگرگون شده بودند. آمدند در کانون قرآن ثبت نام کردند و اینک، یکی از آنها مربی قرآن است و فعالیت‌های قرآنی فراوانی دارد و با جوانی مؤمن و پارسا ازدواج کرده است و زندگی سالم و شادی دارد.

و من بارها خدا را برای آن سیلی شکر می‌کنم؛ مزد تکلیفم را همان‌جا گرفتم...

  • ۹۲/۰۵/۲۳
  • هم‌قدم-راوی‌دل

پروانه

شمع

امر به معروف

طلبه

نهی از منکر

تکلیف

نظرات  (۲۱)

خیلی خوب بود اشکم در اومدآخی طلبه گناه داشت
سلام....
باتشکر از نقل این خاطره...
بله ...همیشه تجربه نشان داده موضع گیری تند و کوبنده و خشن در غبال اشتباهات افرادغافل نتیجه مطلوب نداشته وبلکه نتیجه معکوس هم بهمراه داشته....بگیر و ببند وفشار و این حرفا...فوق العاده منفور و تنش زاست....این رخداد نتیجه حلم و بردباری و بزرگی فرد بوده که سریعا نتیجه داده...چند نفر از حزب اللهی مئآب ها این رفتار ها رو سرمنشاء کارشون کردن؟
پاسخ:
سلام و سپاس از نظرتون
سلام دستتون درد نکنه ....عاقبتتون ختم بخیر انشالله
پاسخ:
سلام.
یا علی سید جان
جالب بود
یا حق
کاملا معلومه که داستان تخیلیه!!!!!!!!!!
پاسخ:
سلام.
سپاس از نظرتون.
یا علی
سلام همسنگری
با فقط کمی تذکر بروزم و منتظرتونم . التماس دعا
پاسخ:
سلام. یا علی
سلام
من و خواهرم مدتیه شروع کردیم و روی خودمون کار کردیم که اگر زمانی شرایط واسه امر به معروف به خصوص در مورد حجاب فراهم بود اقدام کنیم
تاحالا هم جمعا 4 مورد انجام دادیم
خداروشکر عکس العمل بدی از مخاطب ندیدیم
و این کار رو هم برای سایر فامیل و دوستامون تعریف می کنیم و دعوتشون می کنیم تا اونها هم سعی خودشون رو بکنن و جرات پیدا کنن که اگه تونستن و شرایط مهیا بود پا پس نکشن....
دوستان شاید کار ما یا حرف ما اون لحظه اثر نذاره ولی مطمئن باشین یه پله طرف مقابل رو جابه جا میکنه
پس اگر زمانی شرایط امر به معروف براتون مهیا بود و انجام ندادید و بعدش عذاب وجدان گرفتید طبیعیه دیگه خود دانید!!!!!!!!!!!!!!!!:D :d :D
پاسخ:
سلام.
خدا قوت رزمنده...
لطفا این متن را بخوانید. مربوط به مطلب شما است:
http://nocutpress.com/fa/news/1533
پاسخ:
سپاس از لطفتون.
مطلبی که لینکش رو فرستادید، نه کامل تأیید می‌کنم و نه ردش می‌کنم.
یا علی
گرچه مى تابد بر او خورشید سوزان حجاز

از پر و بال ملائک سایبان دارد بقیع

می توان گفت از گلاب گریه اهل نظر

بى نهایت چشمه اشک روان دارد بقیع

شب که تنها می شود با خلوت روحانى اش

اى مدینه انتظار میهمان دارد بقیع

شب که تاریک است و در بر روى مردم بسته است

زائرى چون مهدى صاحب زمان دارد بقیع
پاسخ:
سالروز تخریب بقیع، تسلیت
منظور غم و غصه بیهوده بود لطفا گارد نگیرید!

از شما باید عرفان رو یاد گرفت چون شمشیر رو از رو میبندید!! ...
پاسخ:
دوست عزیز و همسنگر بزرگوار!
بنده با توجه به سابقه‌‌ی نظرات و سخنان ایشون در مورد این مقوله‌ها از جمله بحث مصیبت و ادعای این که "ما در اسلام مصیبت نداریم"، اون مطالب رو عرض کردم. مسائل دیگری هم درباره‌ی ایشون هست البته! از جمله شرکت در جشن افتتاح یک شرکت غربی...
اگر توصیه‌ی بنده درباره‌ی رجوع به علما را، شمشیر کشیدن از رو می‌دانید؛ شما را به انصاف دعوت می‌کنم. 
ارادتمند و خاک پای شما نیز هستیم.
یا علی
هــمـانـطـورکــه خــوردن شــراب حــرام اســت ،

خــوردن غــصـه هــم حـــرام اســت

و خـــوردن هـیـچ چــیـز مــثـل خــوردن غــصـه حــرام نــیـسـت ...

اگـر مــا فـهـمیدیــم کــه جـهان دار عــالم اوســت

دیــگـر چـه غصــه ای بــایـد بخـــوریـم ؟
.
.
.

"دکتر الهی قمشه ای"
پاسخ:
سلام دوست عزیز!
غصه خوردن برای مصائب اهل بیت، گناهان خود و دیگران، رفتارهای نادرست و از این دست امور، نه تنها حرام(!!!) نیست؛ بلکه مطلوب نیز هست!
با احترامی که برای آقای قمشه‌ای وجود دارد؛ اما بهتر است مطالب اخلاقی، عبودی و عرفانی خود را از اهلش بگیریم!
یا علی
سلام
عجب خانم بی حجاب مومنی بوده خداییش از این دست کم پیدا میشه!
کاش منم جرأت داشتم به وظیفه شرعیم عمل کنم...دعاکنید برای ما
یاعلی
پاسخ:
سلام!
همه‌ی بدحجاب‌ها که بی‌وجدان و سنگ‌دل نیستند! اگر روش درست امر به معروف و نهی از منکر را بدانیم و عمل کنیم؛ جز کسانی که قلب ناپاکی دارند، همه می‌پذیرند.
خدا به شما و همه‌ی ما جرأت ادای تکلیف را عنایت فرمایید!
یا علی
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/6164
ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی
سلام..امربه معروف..... یه سوال که همیشه برام مطرحه اینه که با بی حجاب ها حرف بزنم کمی صمیمی بشم یا نه باهاشون کاری نداشته باشم درصورتی میدونم که اگه باهاشون صمیمی هم بشم حجابشون درست نمیشه .
سلام

واقعاً اگه یه سیلی اینقدر اثر داره حاضرم روزی پنج تا سیلی بخورم ...
راستی فحش و تیکه چی؟
اونها هم اثر داره ؟
از اینها زیاد شنیدم
التماس دعا
پاسخ:
سلام
اگر برای رضای خدا صبر و تحمل بشه، حتما اثر خواهد داشت!
البته همیشه ما از اثرات کارامون مطلع نمی‌شیم.
موفق باشید
ناب ناب...
تو پلاس وفیس ازش استفاده میکنم
پاسخ:
با سپاس
یک داستان کاملا تخیلی
پاسخ:
هرکسی از ظن خود شد یار ما...
با تشکر از ارسال مطلب شما به سایت "نقل قول"
مطلب شما با لینک زیر درج گردید:
http://naghleghol.ir/index.php/multimedia-2/1318-%D9%85%D8%B2%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%90-%DB%8C%DA%A9-%D8%A8%D8%A7%D9%86%D9%88%DB%8C-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
سلام
خاطره تامل برانگیزی بود
یا علی
سلام علیکم
متن جالب و تأثیرگذاری بود، برای ایجاد روحیه امر به معروف...
چرا انگلیسی نوشته شده، اون هم با انشای نادرست...

التماس دعا
پاسخ:
سلام و سپاس.
انگلیسی شدن متن، از امکانات این بلاگ هست که شما می‌تونید با کلیک بر گزینه‌ی cancel در نوار ترجمه، متن اصلی (فارسی) رو مشاهده بفرمایید.
یا علی
سلام باتشکر امام علی (ع) میفرماینددلیری وشجاعت مرد به اندازه همت وغیرت اوست. امیدوارم روزی تموم این بانوان از خواب غفلت بلندشوند یازهرا(س)
پاسخ:
ان شاءالله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

/html>