هم‌قدمِ راوی

چرا «هم‌قدمِ راوی»؟

راوی قرآن ما، راه بلد است، آشناست
به جاده. دیری است که پرچم حق را
به دوشش نهاده‌اند؛ بایـد با او هم‌قدم
شویم تا گـم نشـویم... تا برسیـم... تا
عاقبت به خیر شویم.
قـرار اسـت «المتــقدم لـهم مـارق و
المـتأخر عنهم زاهـق» نباشـیم. قـرار
است «الـلازم لهم لاحـق» باشیـم...
هم‌قدمِ راوی باشیم.

هم‌قدمِ راوی در تلگرام باشید:
Hamghadameravi@

جنبش letter4u

طبقه‌بندی موضوعی
آخرین نظرها
  • ۲۸ تیر ۹۶، ۰۱:۲۳ - ...
    ali bod

تولید ملی، اولین رکن حماسه‌‌ی اقتصادی

دوشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۳، ۱۲:۵۱ ب.ظ
  • شهید مدرس و تولید ملی

«وضع زندگى‌‏اش [شهید مدرّس] آن بود که شما شنیدید و من دیدم! وقتى که وکیل [نماینده مجلس] شد؛ یعنى از اول به عنوان فقیهى که باید در مجلس باشد، تعیین شد. آن‌طور که نقل کرده‌‏اند، یک گارى با یک اسبى [در] اصفهان خریده بود و سوار شده بود و خودش آورده بود تا تهران. آنجا آن را هم فروخته بود و منزلش، یک منزل مُحقَّر از حیث ساختمان، یک قدرى بزرگ بود؛ ولى محقَّر از حیث ساختمان و زندگى [بود].

یک زندگى‏ِ مادون عادى که در آن وقت لباس کرباس ایشان زبانزد بود؛ کرباسى که باید از خود ایران باشد مى‌‏پوشید! این وطن‌خواه‌ها کدام لباسشان مال ایران است؟!»1

  • نگاه به درون و ظرفیت ملت

«امروز ملت شما در حال جنگ اقتصادى است. این طور نیست که یک وقت آرامش باشد، [بعد] بگویید خوب ما نمى‏‌خواهیم زیاد منفعت ببریم؛... اینجا دیگر اختیار با مردم نیست! این اختیارى است که خدا دست اوست و او امر کرده است به این معنا؛ یعنى نمى‏‌شود که ما تحت نظارت یک کشورى باشیم که به دین اعتقاد ندارد و ما برویم تحت بیرق کُفرما باید کوشش کنیم و اقتصاد خودمان را، خودمان اداره بکنیم

باید همه‌ی قشرهاى ملت؛ هر کس هر جورى که مى‌‏تواند یک تولیدى بکند، که مثلًا باغ‌دارها مى‏‌توانند تولید بکنند، دام‌دارها مى‌‏توانند تولید بکنند و کشاورزها مى‌‏توانند تولید کنند، اشخاص مى‌‏توانند کمک کنند به کشاورزها، کارخانه‏‌ها مى‏‌توانند تولید کنند... این‌ها همه قیام کنند براى این که یک مملکت را از این اقتصاد نجات بدهند.

  • چشممان به دست دشمن نباشد!

...اگر مملکت شما در اقتصاد نجات پیدا نکند، وابستگى اقتصادى داشته باشد، همه جور وابستگی‌ها دنبالش مى‏‌آید؛ وابستگى سیاسى هم ما پیدا مى‏‌کنیم، وابستگى نظامى هم پیدا مى‏‌کنیم. براى این که وقتى ما چیزى نداشته باشیم که استفاده ازش بکنیم، دستمان را دراز کنیم طرف آمریکا، او مى‌‏تواند به ما تحمیل کند همه چیز را! ما وقتى مى‏‌توانیم که زیر بار او نرویم که در این قضیه، قدرتمند باشیم2

  • تحرّک تولید؛ شروع حماسه‌ی اقتصادی

«مسئله‌ى تولید را تحرّک ببخشید، این شروعِ همین حماسه‌ى اقتصادى‌اى است که ما اوّلِ سال [قبل] آن را مطرح کردیم و درخواست کردیم از مجموعه‌ى ملّت و مجموعه‌ى مسئولین! البتّه حماسه‌ى اقتصادى کارِ شش ماه و یک سال و دو سال نیست؛ حرکت بلندمدّت لازم است

مطالب مرتبط:

من اصرار می‌کنم

ایرانی، کالای ایرانی

آیت الله مرعشی نجفی و حمایت از تولید ملی


1. صحیفه امام، ج‏13، ص417.

2. صحیفه امام، ج‏11، ص426.

نظرات  (۴)

  • پرستار بسیجی
  • سلام برشما
    پاسخ هاتون به نظر قبل بسیارجامع و کامل است. امیدوارم همه ی کسانی که مثل شما اطلاعات مذهبی و اجتماعی بالایی دارند در این جنگ نرم مجاهدانه شرکت کنند و از خون شهیدان هشت سال دفاع مقدس ساده نگذرند.
    یا علی
    پاسخ:
    سلام و ممنون از لطفتون.
    به دعای شما إن‌شاءالله ثابت قدم باشیم و بمانیم...
    سلام.از وقتی که برای جواب گذاشتید کمال تشکر را دارم.
    خوب این کتاب ها دست مردم میفته به نسل بعد هم میرسه ،این نمیشه یه کتاب آسمانی تحریف شده؟
    پاسخ:
    سلام. امیدوارم خونده باشید البته؛ چون کمی طولانی بود!
    نکته‌ای رو در این باره تو جواب قبلی عرض کردم؛ اما این اتفاق تازه‌ای نیست و چون چند تا آدم با تمام محدودیت‌های بشریشون دست به این کار زدن، معنیش موفقیت در تحریف اصطلاحی قرآن عزیز نمی‌شه. اختلاف عقیده‌ای که در فریقین وجود داره؛ خودش به نوعی از تحریف قرآن محافظت می‌کنه (البته این دلیل تام نیستا)؛ چون هر دو دارن یک قرآن رو بدون کم و کاست حتی یک نقطه، به چاپ می‌رسونن. 
    شما شک نکنید دشمن در دشمنی خودش مجاهدانه عمل می‌کنه؛ اما من و شما می‌تونیم از حقمون مجاهدانه دفاع کنیم؟! اونا با این کار می‌خوان اعتقاد مردم رو تحریف کنند و هر کسی هم آزاده تا راه خودشو انتخاب کنه و ممکنه با یک تحریف لغوی برن جای دیگه؛ اینا هم هیچ کدوم دلیل تحریف قرآن نیست. 

    سلام.مگر در قرآن نیامده است که هیچ وقت قرآن تحریف نمیشودپس قضیه این "فرقان الحق"(The True furgan) چیه؟
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما.

    این یک تحریف کودکانه است در قرن حاضر! عده‌ای مسیحیِ عرب، ساکن آمریکا این کارو انجام دادن و با رنگ و لعاب دل‌خواه خودشون و حذف بعضی‌جاهای کتاب آسمانی ما، دست به تحریف زدن و تو کویت توزیع کردن! به جای "بسم الله الرحمن الرحیم" اول هر سوره نوشتن بسم ا...! حتی با گرته برداری از آیات قرآن، یه سوره نازل کردن(!!) به نام الانجیل!!! هدفشون هم تغییر باور و ذائقه‌ی مسلمونا به چیزهاییه که خودشون می‌خوان! احتمالن چند وقت دیگه هم مفتی‌های وهابیت بیان و این کتاب رو تایید کنن!

    اگر کوچک‌ترین مشکلی در قرآن بود، آشکار شدن اون به 14 قرن نمی‌کشید و خود علمای شیعه و سنی اولین نفرایی بودند که همدیگه‌ رو متهم به این کار می‌کردن! مگه قرآن فقط یه جا چاپ می‌شه؟! شما فقط یه نمونه داری اونم محدث نوریه که به خاطر افکار افراطی نسبت به اهل بیت، تو کتابش نوشت که اسم اهل بیت رو مخالفین از قرآن حذف کردن و ... که الان شده یکی از بهانه‌های حمله به شیعه و دشمنان شیعه، به خصوص وهابیت می‌گن که شیعیان معتقد به تحریف قرآن هستند؛ در حالی که این مطلب رو فقط محدث نوری گفته و خود علمای شیعه در ردّ ادعای محدث نوری، کتاب‌ها نوشتن، چه برسه به اهل سنت.

    البته مرحوم آقا بزرگ تهرانی تو کتابشون (الذریعه، ج16،ص231) می‌نویسن: «استاد ما حاجی [محدث نوری که بهشون حاجی نوری هم می‌گفتند] در اواخر عمر خویش می‌گفت: قرآن شریف که در همه‌ی عالم منتشر شده است، با تمامی سُوَر و آیات و جملاتش، وحی الهی است که هیچ‌گونه تغییر یا تبدیل و زیاده و نقصان از هنگام جمع‌آوری آن تا به امروز در آن واقع نشده است. من در مواضع متعددی از کتاب... [کتاب خودش که مطلب تحریف قرآن رو تو اون آوردن] از روی غفلت بر خلاف عقیده خود سخن گفتم...»

    اینا فکر کردن با حذف چند سوره و آیه، چیدن واژه‌ها و کلمات قرآنی کنار هم و ترکیب جدید درست کردن و تبدیل فعل منفی به مثبت و بالعکس، یعنی با قرآن تحدی کردن!! در حالی که اگر واقعن اهل تحدی هستند، یه آیه از خودشون بیارن که مثل قرآن باشه؛ نه این که بشینن خود قرآن رو دست‌کاری کنن!!!
    پس هر کس که بیاد و با تبلیغات زیاد تو رسانه‌های شیطان بگه که این قرآنی که ما درست کردیم، قرآن واقعیه، یه حرکت مضحک و منفعلانه است نه تحدی با قرآن عزیز... و قرآن تحریف نشدنیه! إنَّا نحنُ نَزَّلنا الذکرَ و إنَّآ له لحافِظون
    یا علی سلام الله علیه
    سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/43014
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
    یا علی
    پاسخ:
    سلام و سپاس

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    /html>