هم‌قدمِ راوی

چرا «هم‌قدمِ راوی»؟

راوی قرآن ما، راه بلد است، آشناست
به جاده. دیری است که پرچم حق را
به دوشش نهاده‌اند؛ بایـد با او هم‌قدم
شویم تا گـم نشـویم... تا برسیـم... تا
عاقبت به خیر شویم.
قـرار اسـت «المتــقدم لـهم مـارق و
المـتأخر عنهم زاهـق» نباشـیم. قـرار
است «الـلازم لهم لاحـق» باشیـم...
هم‌قدمِ راوی باشیم.

هم‌قدمِ راوی در تلگرام باشید:
Hamghadameravi@

جنبش letter4u

طبقه‌بندی موضوعی
آخرین نظرها
  • ۲۸ تیر ۹۶، ۰۱:۲۳ - ...
    ali bod

قدم‌گاه شهیدان

چهارشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۲، ۰۲:۴۲ ب.ظ

دو روز پیش در یادمان اروند و در جوار هشت شهید بی‌سرش، مادر شهید «محمد یزدی» را زیارت کردم که با ویلچر آمده بود... نشستم روزی زمین و گفتم آخر شما چرا با این حالتان آمده‌اید اینجا؟! بغض کرد... «آمده‌‌ام قدم‌گاه پسرم را زیارت کنم؛ جایی که پسرم جهاد کرده را ببینم..

می‌گفت: «شب تاسوعا، پسرم در رؤیا می‌بیند که هنگام سقایی به شهادت رسیده است. صبح‌هنگام به دوستانش می‌گوید که من امروز شهید می‌شوم و ایشان به شوخی می‌گیرند... در روز عملیات مأمور می‌شود تا به رزمندگان ذوالفقاریه آبادان آب برساند. شروع به سقایی می‌کند؛ نفر اول را سیراب می‌کند، نفر دوم را هم... تا به نفر پنج می‌رسد، ترکش خمپاره دیگر امانش نمی‌دهد... وقتی بدنش را آوردند تهران، سر و دست نداشت...»

چقدر این نام «محمد» را دوست دارم! سیراب می‌کند آدم را و سیراب شدنش را که نگاه می‌کنی، مشک چشمانت سرریز می‌شود... مادرش که پای راه رفتن نداشت مثل ما؛ اما به گمانم سرزمینی که پسرش در آن سیراب شده بود را، خوب می‌شناسد، آنقدر خوب که هر سال می‌آید و با آن ویلچر قدیمی‌اش، قدم‌گاه فرزند رزمنده‌اش را زیارت می‌کند و این یعنی زندگی مجاهدانه!

ای نسل جوان! حواسمان به نسل شهید پرور هست...؟! نسلی که مجاهدانه زندگی کردن را با روح فرزندانشان ممزوج کرده بودند. نکند این روزها که دارند ذائقه‌ها را عوض می‌کنند؛ شهید زندگی کردن را و شهید پرور بودن را فراموش کنیم... یا زهرا سلام الله علیها

 

نظرات  (۱۳)

  • سناعاشق مهدی فاطمه
  • شهدا مردان بی ادعایی بودند که برخلاف ما مدعیان، کاری حسینی کردند...
    ما سینه زدیم، بی صدا باریدند
    از هرچه که دم زدیم، آنها دیدند
    ما مدعیان، صف اول بودیم
    از آخر مجلس، شهدا را چیدند
    ... سلام ما ارزانی لاله هایی باد که جانشان را عاشقانه فدای عزت و سرافرازی میهن عزیزمان نموند... یاد ونامشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.

    سلام
    همسنگر عزیز
    من از حضورتان در سنگر مان تشکر می نمایم
    ماهم ولادت بزرگ بانوی اسلام وفرزند عزیزش امام خمینی را خدمت مهدی صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجهم شریف وونائب بر حقش امام خامنه وشما سرباز لایق ولایت تبریک عرض می نمایم.
    دعا کنید لایق شهادت شویم.
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام. رحمت لایزال الهی بر شما.
    یا زهرا
    سلام الله علیها
    سلام
    خداقوت
    روز مادر مبارک

    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما.
    مبارک باشه إن‌شاءالله، به خصوص برای مادران شهدا...
    یا زهرا سلام الله علیها
    شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین حائل... کجا دانند حال ما سبکباران ساحل... روز پنجشنبه،کاملا به طور اتفاقی روزی شد رفتم دیدار جانبازان آسایشگاه ثاراالله و باز هم کاملا به طور اتفاقی توفیق ملاقات جانبازانی رو پیدا کردم که در عملیات والفجر ۸ و اروند مجروح شده بودند... وقتی صحبت از نحوه شهادت شهدای گمنام یادمان اروند پیش آمد،به خاطر مطلبی که گذاشتید،شدیدا یادتون بودیم و اگر قابل باشم،ثواب دیدار اونروز رو هدیه به شما کردم... در سال جدید قلم و قریحه تان پرتوان تر از قبل در راه سربازی امام خامنه ای
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما...
    بنده نوازی فرمودید، لایق این محبت‌ها نیستم... إن‌شاءالله شفاعت شهدای مظلوم و بی‌سر اروند نصیبتون.
    ممنونم از لطف بی‌ریای و افلاکی شما...
    یا علی سلام الله علیه
    زبان حال مولا علی (ع):

    من از فراق تو هر دَم بهانه می گیرم
    چو آتش دل " یاسین" زبانه می گیرم
    تو نیستی به خدایت قسم که من هرشب
    سراغت از در و دیوار خانه می گیرم.


    شهادت حضرت فاطمه (س) رو تسلیت میگم خدمتتون

    موفق باشید
    زمین منظم بود ، آسمان منظم بود
    تمام ذرات کهکشان منظم بود
    بهار زرد نبود اینچنین و سرد نبود
    هنوز کار بهار و خزان منظم بود
    دلیل معتبری بود نظم مخلوقات
    فصول دفتر ایمانمان منظم بود
    هنوز عالم و آدم بهم نریخته بود
    هنوز زندگی عاشقان منظم بود....


    خوش روزگاری یود روزگار سبک باران عاشق
    انان که سعادتشان در گمنامی شان بود و تنهایی شان زمان عروجشان
    و سخت روزگاری ست روزگار پرنده های زمین گیر و درگیر اب ودانه...
    که تنهایی آنان را وادار به مردن می کند ...
    پاسخ:
    دلا خو کن به تنهایی که از تنها بلا خیزد... 
    الهی هب لی کمال الانقطاع الیک... انقطاع... انقطاع...
    سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/40650
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
    یا علی
    پاسخ:
    سلام و سپاس
    از نسل “خلیلی”، به “علی” معطوفی

    در خوی تو نیست خلق و خوی کوفی

    مانند حسین حنجرت را دادی

    تو نیز شهید امر به معروفی

    شهادت مرد خدا علی خلیلی رو تسلیت عرض میکنم ...[گل]

    بروزم خوشحال میشم تشریف بیارید با ذکر صلوات ...[گل]
    پاسخ:
    سلام. إنا لله و إنا الیه راجعون
    شهدای امر به معروف و نهی از منکر، جزو غریب‌ترین شهدا هستند...
    و شهید علی خلیلی، مظلوم شهید شد.... 
    ســـلام خیلی ممـــنونم از حضــــورتون ...

    التماس دعا و در پناه مولا علــی(ع) باشید ...

    الهی فدای دل این مادر بشم شرمنده ام که پسرتو دادی تا ما پای انقلاب و اسلاممون بمونیم

    و شرمنده تر انیم که ما نه پای انقلاب مان نه اسلام نماندیم ... :-(
    پاسخ:
    سلام.
    آهو کند ز خون جگر مشک و مشک را
    ز آهوی مشکبار تو خون در جگر شد...
    یا زهرا سلام الله علیها
  • ***العبد التائب***
  • سلام
    http://mha1376.blog.ir/post/تبریک-و-تسلیت
    نظر شما چیه؟
    پاسخ:
    سلام.
    در سال جدید فاطمی باشیم و بمونیم إن‌شاءالله، مثل تموم شهدا...
    یا زهرا سلام الله علیها
    امسال که برای اولین بار سعادت داشتم قدم بر ان خاک مقدس بذارم،با اینکه از معرفتی برخوردار نیستم ولی با عقل و دل عشق خدایی را که در ان مناطق موج میزد در حد خودم درک کردم،و بسیار شرمنده شدم که من در چه هوایی سر میکنم و شهدا چه کردند......
    واقعا شرمندم......
    ولی خداروشکر همین که الان میتونم با چشم کمی بازتر به اطرافم نگاه کنم خوشحالم.
    امیدوارم بنده هم بتونم در حد خودم مفید واقع بشم.
    التماس دعا....
    پاسخ:
    سلام.
    اللهم ثبت قلبی علی دینک... 
    یا زهرا سلام الله علیها
  • جان به قربان چادرت مادر
  • سلام...
    واقعا حسی که آدم تو جنوب داره هیچ جای دیگه نیست هم عقل هست هم عشق...
    همیشه دوست دارم از راهیان که میام اون سال یه تغییری کنم هر سال متناسب با بزرگتر شدنم باید تغییراتم اساسی تر و بزرگتر باشه امسال تصمیم گرفتم همان طور که« امام خامنه ای خطاب به دانشگاهیان، استادان، دانشجویان و نخبگان تأکید کردند: نگذارید حرکت علمی کشور از دور بیفتد و اجازه ندهید هیچ مانع و عاملی پیشرفت علمی دانشگاهها را سد کند.» سعی کنم که یه قدمی برای پیشرفت علم کشورم بردارم.....
    التماس دعا...
    پاسخ:
    سلام. این روزها فقط باید بیداری کشید و تلاش مضاعف کرد... 
    اگر یک قدم از امام امت مد ظله العالی جا بمونیم، معلوم نیست بتونیم قیامت جواب بدیم. 
    إن‌شاءالله موفق باشید.
    سلام
    مطلبتون خىىىلى قشنگ بود
    خىلى التماس دعا
    سفرتون به سلامت
    ىاعلى
    پاسخ:
    سلام. زنده باشید.
    نایب الزیاره هستم إن‌شاءالله
    یا زهرا...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    /html>