هم‌قدمِ راوی

چرا «هم‌قدمِ راوی»؟

راوی قرآن ما، راه بلد است، آشناست
به جاده. دیری است که پرچم حق را
به دوشش نهاده‌اند؛ بایـد با او هم‌قدم
شویم تا گـم نشـویم... تا برسیـم... تا
عاقبت به خیر شویم.
قـرار اسـت «المتــقدم لـهم مـارق و
المـتأخر عنهم زاهـق» نباشـیم. قـرار
است «الـلازم لهم لاحـق» باشیـم...
هم‌قدمِ راوی باشیم.

هم‌قدمِ راوی در تلگرام باشید:
Hamghadameravi@

جنبش letter4u

طبقه‌بندی موضوعی
آخرین نظرها
  • ۲۸ تیر ۹۶، ۰۱:۲۳ - ...
    ali bod

امام زمان در یک دنیای بدون آمادگی چه کند؟!

يكشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۰ ب.ظ

«اعتقاد به مهدویّت و به وجود مقدّس مهدى موعود ارواحنا فداه، امید را در دل‌ها زنده مى‌کند. هیچ‌وقت انسانى که معتقد به این اصل است، ناامید نمى‌شود. چرا؟ چون مى‌داند یک پایان روشنِ حتمى وجود دارد؛ برو برگرد ندارد. سعى مى‌کند که خودش را به آن برساند.

 
پس، عقیده این است. البته وقتى نتوانستند این عقیده را از مردم بگیرند، مى‌کوشند آن را در ذهن‌هاى مردم خراب کنند. خراب کردن این عقیده چگونه است؟ به این صورت است که بگویند امام زمان مى‌آید و همه‌ی کارها را درست مى‌کند! این، خراب کردن عقیده است. این، تبدیل کردن موتور محرّکى به یک چوبِ لاى چرخ است؛ تبدیل کردن یک داروى مقوّى، به یک داروى مخدّر و خواب‌آور است.
 
امام زمان مى‌آید انجام مى‌دهد، یعنى چه؟! امروز تکلیف شما چیست؟ شما امروز باید چه بکنى؟ شما باید زمینه را آماده کنى، تا آن بزرگوار بتواند بیاید و در آن زمینه‌ی آماده، اقدام فرماید. از صفر که نمى‌شود شروع کرد! جامعه‌اى مى‌تواند پذیراى مهدى موعود ارواحنا فداه باشد که در آن آمادگى و قابلیت باشد و إلا مثل انبیا و اولیاى طول تاریخ مى‌شود.

چه علّتى داشت که بسیارى از انبیاى بزرگ اولى‌العزم آمدند و نتوانستند دنیا را از بدی‌ها پاک و پیراسته کنند؟ چرا؟ چون زمینه‌ها آماده نبود. چرا امیرالمؤمنین، على‌بن‌ابى‌طالب علیه‌الصّلاة و السّلام در زمان خودش؛ در همان مدّت کوتاهِ حکومت، با آن قدرت الهى، با آن علم متّصل به معدن الهى، با آن نیروى اراده، با آن زیبایی‌ها و درخشندگی‌هایى که در شخصیت آن بزرگوار وجود داشت و با آن توصیه‌هاى پیامبر اکرم درباره‌ی او، نتوانست ریشه‌ی بدى را بخشکاند؟
 
خودِ آن بزرگوار را از سر راه برداشتند! «قتل فى محراب عبادته لشدّة عدله». تاوان عدالت امیرالمؤمنین، جان امیرالمؤمنین بود که از دست رفت! چرا؟ چون زمینه نامساعد بود؛ زمینه را نامساعد کرده بودند. زمینه را، زمینه‌ی دنیاطلبى کرده بودند! آن کسانى که در اواخر یا اواسط حکومت علوى مقابل امیرالمؤمنین صف‌آرایى کردند، کسانى بودند که زمینه‌هاى دینیشان، زمینه‌هاى مستحکم و مادّه‌ی غلیظِ متناسبِ دینى نبود. عدم آمادگى، این‌طور فاجعه به بار مى‌آورد!
 
آن وقت اگر امام زمان علیه‌الصّلاة و السّلام در یک دنیاى بدون آمادگى تشریف بیاورند، همان خواهد شد! باید آمادگى باشد


میلاد هستی عالم وجود، ابن الحسین سلام الله علیه، حضرت بقیت الله اعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف مبارک. تعجیل در امر فرج، صلوات



نظرات  (۱۲)

یکی جان دوست خوبم با سلامی دوباره و صمیمانه خواستم بگم میدونی من چطوری با دین اسلام آشنا شدم
تو بحث های خوابگاه دانشجویی با عنوان دلایل و نشانه های ظهور و البته اینکه قبل از ظهور وظیفه مردم چیست؟ نشستن و دست روی دست انداختن و منتظر ماندن، منتظر ماندن ...
من میگفتم مسیح میاد و او منجی است جماعتی میگفتن مهدی موعود منجی است...
خلاصه این دست روی دست نذاشتن و جلسات شبانه کار دست ما داد و از برکاتش ادعای شیعه علی علیه السلام بودن را نصیب بنده کرد :)
بین دوست وفامیل بیتاب و بی قرار دست و پا میزدم که حتی یک نفر از جمع مسیحیان کم و به جمع مسلمانان منتظر اضافه بشه اما اواسط راه بزرگان و اساتیدم گفتن بیا اول کمک کنیم با هم این موتور قوی که بین نسل جوان مخصوصا هم جنس و هم سن و سال خودت داره تبدیل میشه به یه چوب خشک لای چرخ و درست کنیم
و بماند مشکلات و سختی های کار...
اما میخوام بگم من از همین جو زمینه سازی برای ظهور، من از همین فعالیت بچه شیعه هایی که اعتقاد داشتن کاری باید کرد به اینجا رسیدم
ای کاش برام میگفتی که فرق بین زمینه سازی و بشارت(وعده) چیه؟ میفهمم که قول یک چیز را دادن با آماده شدن برای تحقق همون امر دو چیز متفاوته اما خب اینم میدونم که بشارت و وعده از طرف خداست و زمینه سازی در ذهن من؛ اما زمینه سازی دوم در حال حاضر وظیفه منه مگه من در جامعه چه اسلامی چه غیر اسلامی وظیفه ای در برابر امامم ندارم ؟
سر بسته به بهترین شکل گفتی طاقت فرسا بودن زمینه سازی رو در هر شکل تو جامعه اما همون ذغال داغه دیگه باید تو دست نگه داشت...
راستی تقصیر خودته یکی جان نوشته بودی زمینه سازی ربطی نداره و پیامبرم در دوران فترت آمد و مردم ... یعنی اوج بدی جهالت و .... خب منه تازه از راه رسیده ام فکر کردم دور از جون و نفسات هم عقیده این گروه های به اصطلاح انحرافی هستی

زیر سایه و خنکای نسیم عنایات مهدوی عاقبت بخیر باشی
انشاالله
  • یکی با arsine
  • سلام دوست عزیز بزرگوارم
    در واقع من نفهمیدم کجای حرفم به برداشت شما میخورد!!
    من هم مثل شماو همه شیعیان اهل بیت(علیهم السلام) وظیفه ای جز کسب معرفت واطاعت از امام زمان(علیهم السلام) و اولیائش ندارم و تمام مبنای حرکتی شیعه در طول تاریخ برهمین اساس بوده وهست. که خودش گویای بزرگترین و عالی ترین والهی ترین حرکت اصلاحی در تمام جوامع انسانی است.
    صاحب محترم وبلاگ ادعائی کردند و من چیزی که باهاش آشنا بودم رو در جوابشون نوشتم این هیچ ربطی به اینکه چه باید بکنیم نداره چون تکلیف رو اهل بیت(علیهم السلام) مشخص کردند و امام(علیه السلام) هدایت خودشون رو دارند.
    اما حقیقت اینه که آنچه روایت میفرماید درست وحق است نه اونچه که برداشت شخصی من وماست.
    اما بشارت هم اسمش وعده به حق است نه زمینه سازی که این دوتا کاملا با هم تفاوت دارند.
    زمینه سازی مجموعه ای از فهم درست و حرکت های درست از سیاست های کلان گرفته تا موضوعات کوچک وبزرگ اجتماعی است که شما خودتون میدونید کاری بس دشوار وگاهی طاقت فرساست
    امیدوارم منظورمو فهمیده باشید.
    از آشنائی تون خیلی خیلی خوشحال شدم دوست عزیز
    موفق باشید
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام بزرگوار.
    با سپاس از جناب arsine، این مطلب از فرمایش‌های ناب نایب بر حق حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف، حضرت امام خامنه‌ای روحی له الفداء است که مطابق با آیات قرآن کریم و روایات می‌باشد؛ پس بنده ادعایی نکردم و هرگز نخواهم کرد!
    در هر صورت اگر برای ظهور حضرت زمینه‌سازی نکنیم، بدی‌ها و پلیدی‌ها از بین نخواهند رفت!
    امیدوارم هرگز در مبنای فکری خود؛ دیگران را متهم نکنیم و خود را عاری از نقص ندانیم.
    یا علی
    یکی جان سلام.
    من نظراتت و خوندم. چهار سالی میشه که اندکی از رایحه یاس جنت نصیب روزگارم شده،مسیحی بودم ...
    برداشتی داشتم از نوشته هات که امیدوارم من اشتباه کرده باشم،یعنی بدی و جهالت و ... رواج بدیم تا صاحبِ زمانمون، ولی عصرمون بیاد؟ من اینطور یاد گرفتم که حضرت هست و در بین ماست،زندگی میکنه و هوای من و زندگی منم داره اما این من و گناهانم هستیم که باعث میشیم از وجود ایشون بی بهره بمونیم
    چرا زمینه سازی بی معنیِ وقتی خداوند می فرماید حجت را بر شما تمام کردم و شما جهالت را انتخاب کردید. یعنی گفته شد زمینه سازی شد اما...
    اگر اینطور باشه که مردم بر فضل و عدل خدا پیروز میشن با تنها چند جمله کوتاه " ما که نمیدانستیم" _"خبری نرسید"_"مستضعف ماندیم در جامعه بی دینی که زمینه سازی نشده بود،پس چه توقعی است؟"...
    کما ملئت ظلما و جورا در جامعه ای که با آگاهی صورت میگیره صدق دارد یعنی من میدانم که برای ظهور باید چه کنم اما ظلما و جورا را انتخاب میکنم
    شما خودتان میگوئید این کارها بی فایده است و در آخر می فرمائید با اینهمه ،آمادگی شخصی لحظه به لحظه نسبت به امام عصر و تقوی فردی تکلیف همه ماست!!!! همه حرف همین است اگر تک تک لحظه به لحظه در انجام این تکلیف احساس مسولیت کنیم و کوشا باشیم حداقل از این جامعه 313 نفر پیدا میشه انشاالله...
    یک سوال:بشارت انبیا اللهی ربطی به زمینه سازی ندارد؟ پس بشارت میدن که همین! بدونید! گفتیم که گفته باشیم! بعدا نگید نگفتیم!؟
    رسول الله در دین مسیحیت با نام مصطفی آمد امیرالمونین با نام ایلیا آمد حضرت مسیح بشارت داد زمینه سازی کرد و فرمود در نبود من مقابل مصطفی دینتان را تقدیم کنید و از بهترین باشید. در یهود هیدار، حیدر کرار آمد صفات و شکل ظاهری حضرت خاتم آمد مردان یهود در 5سالگی محمد مصطفی را شناختند و گفتند این همان رسولی است که در تورات آمده زمینه سازیها شده بود سفارشها شده بود جامعه اطلاع داشت آما وقتی آمد ظلما و جورا را انتخاب کرد
    به نظرم اینطور است که یوم الحسرت معنی پیدا میکند یعنی از بس که میدانستم و هیچ نکردم دستانم پر از استجابت بود و چشمانم را بستم
    وَ جادِلهُم بالتّی هیَ آحسَنُ: جدال احسن این است که با باطل حق را اثبات نکنی
  • دوباره همون یکی
  • راستی منتظر جواب واژه واژه کلماتم هستم!!!!!!!!!
  • دوباره همون یکی
  • دوست محترم
    به گمانم سلام علیکم آخرتون خیلی مودبانه نبود شایدم سوءتفاهم شده برام!! من هم جدا توصیه اکید و شدید دارم به مطالعه عمیقتر ودقیقتر تا خدائی نکرده معارف اهل بیت(علیهم السلام) رو لااقل بازیچه نکنیم! منم نیاز به مطالعه دارم ولی ظاهرا شما بیشتر نیاز دارید!!
    والسلام علی من اتبع الهدی
    پاسخ:
    سلام
    قطعا از طرف بنده هیچ قصد بدی در میان نبوده
    از کلامت خنده آمد خلق را
    مغالطه ظریفی بود حال کردم واقعا!
    دوست عزیزو بزرگوار بشارت انبیاء الهی ربطی به زمینه سازی نداره هم از جهت لغت وهم از جهت اصطلاح معنای زمینه سازی با انچه شما معنا کردید متفاوته! بشارت به بعثت خاتم از زبان عیسی بن مریم وبقیه انبیائ عظام شده ولی زمان بعثت آن حضرت مردم زمانه آن حضرت در بدترین وکثیفترین وظالمانه ترین شرائط زندگی میکردند چنانکه قبلا هم گفتم امیرالمؤمنین(سلام الله علیه وروحی لتربت مقدمه فداه) فرمودند در زمان فترت، پیامبر مکرم اسلام مبعوث شدند!
    نکنه میخواهید بگید عرب متعصب لجول خونریز رو که این شرایط زندگی روزمره شون بود زمینه ظهور اون بی نهایت خلقت رو داشت!!!!نگید تو روخدا!
    در هرصورت نص کلام اهل بیت در بعضی موارد چندان نیاز به تاویل نداره و پرواضح که شرائط روز هیچ سنخیت و قاعده مندی از جهت قواعد توحیدی نداره
    سلامتی بیابان گرد فاطمه(سلام الله علیه) بی حد وعدد صلوات وتحیت
    موفق باشید
    پاسخ:
    سلام بزرگوار!
    در هر صورت شما رو به مطالعه‌ی بیشتر دعوت می‌کنم.
    واژه به واژه‌ی سخنانتون جواب داره؛ اما و سلام علیکم...
  • هم گام با هم قدم
  • هر وقت می گویم خداکند که بیایی شاید در دل می گویی خداکند که بخواهی
    الله عجل لولیک الفرج

    سلام

    واقعیت اینه که تا ما نخواهیم آقا نمیاد؛ چند روزه که به مناسبت ایام ولادت آقا در مسجد مقدس جمکران مشغول به خدمت هستم، تو این مدت اونقدر که مردم سراغ غذای نذری می گرفتن سراغ امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف رو کسی نمی گرفت.
    پاسخ:
    سلام.
    خوشا به رزقتون... انشاءالله دنبال عنایت حضرت بودند؛ هرچند غذای نذری باشه؛ چون ممکنه اون غذا، مورد عنایت و نظر حضرت بوده باشه! اونوقت می‌شه غذای نَظَری...
    خادمی به کامتون و به یاد ما هم باشید برادر عزیزم...

    سلام سادات نفست گرم
    اجرکم عندالله
    البته این زمینه سازی مورد نظر درمورد حرکت انبیاء به خصوص پیامبر خاتم(صلی الله علیه وآله وسلم) خیلی معنا نداره اتفاقا ظهور ایشان در زمانی بوده که به تعمیر امیرمومنان(سلام الله علیه) دوران(فترت) بوده ومردم هیچ زمینه هدایت نداشتند درباره حضرت ولیعصر(علیه السلام) هم روایات میفرمایند : کما ملئت ظلما وجورا!
    اما با این همه آمادگی شخصی که همان کسب معرفت لحظه به لحظه نسبت به امام(علیه السلام) و تقوای فردی واجتماعی است تکلیف همگان هست قطعا
    پاسخ:
    دوست من! سلام
    با توجه به زمینه‌سازی رسولان و انبیا برای پیامبران بعدی، به ویژه حضرات اولی العزم؛ جایی برای اشکال شما باقی نمی‌ماند! گذشته از این، پیامبران اولی العزم (پیش از وجود مقدس پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله)؛ همگی زمینه‌ساز مبعث حضرت محمد صلی الله علیه و آله بودند؛ لذا آمادگی و زمینه‌سازی در مورد حرکت انبیا به خصوص پیامبر خاتم، بسیار معنی دارد. هنگامی که این نکته مطالعه و بررسی شود، آنگاه پی می‌بریم که با این همه تلاش، باز هم بدی‌ها از بین نرفتند و پیامبران چگونه مظلوم واقع شدند!
    در مورد حضرت حجت ارواحنا فداه نیز چنین است و این امر با اندکی تعقل و اندیشه، روشن است. در ضمن توصیه می‌کنم به تفسیر دعای عهد و سایر روایات و دعاهایی که اشاره به فراز شریف «یملأ الارض قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا...» دارند، مراجعه بفرمایید! ظهور حضرت قطعا به زمینه‌سازی نیاز دارد و این مطلب در بین علما اجماعی است. البته نزد عده‌ای دکان‌داران عرفان، حرف عقل و منطق خریدار ندارد و نباید به سخنان پوچ و غیر عقلی، غیر منطقی و غیر علمی آنان گوش فراداد!
    البته که باید آمادگی فردی و اجتماعی وجود داشته باشد! درود خدا بر شما
    آقا جان!
    تقصیر ماست غیبت طولانی شما.................

    یاالله.
    سلام استاد؛
    *** چه انتظار عجیبی!
    تو بین منتظران هم ای عزیز من،
    چه غریبی!
    عجیب تر ک چ آسان،
    نبودنت شده عادت،
    چ بی خیال نشستیم
    ن کوششی
    ن وفایی
    فقط نشسته و گفتیم:
    خدا کند ک بیایی ...! ***
    پاسخ:
    سلام
    فقط نشسته و گفتیم... 
    سلام..عیدمبارک....ان شاالله آمادگی ما و ظهور آقا به همین زودیا باشه..
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    انشاءالله

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    /html>