هم‌قدمِ راوی

چرا «هم‌قدمِ راوی»؟

راوی قرآن ما، راه بلد است، آشناست
به جاده. دیری است که پرچم حق را
به دوشش نهاده‌اند؛ بایـد با او هم‌قدم
شویم تا گـم نشـویم... تا برسیـم... تا
عاقبت به خیر شویم.
قـرار اسـت «المتــقدم لـهم مـارق و
المـتأخر عنهم زاهـق» نباشـیم. قـرار
است «الـلازم لهم لاحـق» باشیـم...
هم‌قدمِ راوی باشیم.

هم‌قدمِ راوی در تلگرام باشید:
Hamghadameravi@

جنبش letter4u

طبقه‌بندی موضوعی
آخرین نظرها
  • ۲۸ تیر ۹۶، ۰۱:۲۳ - ...
    ali bod

درس امروز حسین بن علی سلام الله علیهما

چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، ۰۵:۵۳ ب.ظ

«در این روز، کسی متولد شد که سرنوشت اسلام وابسته‌ی به او، به حرکت او، به قیام او، به فداکاری او، به اخلاص او، بسته بود. این بزرگوار در تاریخ بشریت یک حرکتی را که نظیر و شبیهی ندارد، ارائه‌ی به تاریخ کرد و در مقابل چشم بشریت گذاشت که هرگز فراموش نخواهد شد. الگوست؛ فداکاری برای هدف الهی، در آن حجم، در آن مقیاس عظیم.

فدارکاریِ به معنای دادن جان خود، جان عزیزیان، اسارت حرم اهل بیت؛ با آن وضع، با آن شجاعت. تحمل این حادثه‌ی سخت برای این که اسلام بماند، برای این که ظلم‌ستیزی به عنوان یک اصل در تاریخ اسلام و در تاریخ بشریت به یادگار بماند. این چیزی است که دیگر نظیری برای آن نمی‌شود پیدا کرد. خیلی‌ها در راه خدا شهید شده‌اند؛ در رکاب پیغمبر، در رکاب امیرالمؤمنین، در رکاب انبیاء الهی؛ هیچ کدام با حادثه‌ی کربلا قابل مقایسه نیست...

امروز روز ولادت این بزرگوار است. در این روز باید از حسین بن علی درس آموخت. درس حسین بن علی علیه الصلاه و السلام به امت اسلامی، این است که باید برای حق، برای عدل، برای اقامه‌ی عدل، برای مقابله‌ی با ظلم، باید همیشه آماده بود و باید موجودی خود را به میدان آورد. در آن سطح و در آن مقیاس کار من و شما نیست؛ اما در سطوحی که با وضعیت ما، با خُلقیات ما، با عادات ما متناسب باشد، چرا؛ باید یاد بگیریم!»


عرض کنم: این که از شهادت حضرت زینب سلام الله علیها تا میلاد سیدالشهدا سلام الله علیه نشد مطلبی بگذارم، خودم هم حیرانم... اما:
«من برای تولدت ارباب، دوست دارم که پیرهن بخرم...»

نظرات  (۵)

آقا میبینی تو روز تولدت هم اشک...
امیرم ،پدر همه بچه شیعه های عالم میلاد اباعبدالله مبارک...
یا علی
«من برای تولدت ارباب، دوست دارم که پیرهن بخرم...»
...
«من برای تولدت ارباب، دوست دارم که پیرهن بخرم...»

بسیار زیبا.یاعلی
یاالله.
استاد؛ با اجازه لینکتون کردم.
پاسخ:
سلام. بزرگوارید
یاالله.
سلام استاد؛
{یک سلامم را اگر پاسخ بگویی میروم لذتش را با تمام شهر قسمت میکنم***
#السلام علیک یا اباعبدالله الحسین ع#}

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

/html>