هم‌قدمِ راوی

چرا «هم‌قدمِ راوی»؟

راوی قرآن ما، راه بلد است، آشناست
به جاده. دیری است که پرچم حق را
به دوشش نهاده‌اند؛ بایـد با او هم‌قدم
شویم تا گـم نشـویم... تا برسیـم... تا
عاقبت به خیر شویم.
قـرار اسـت «المتــقدم لـهم مـارق و
المـتأخر عنهم زاهـق» نباشـیم. قـرار
است «الـلازم لهم لاحـق» باشیـم...
هم‌قدمِ راوی باشیم.

هم‌قدمِ راوی در تلگرام باشید:
Hamghadameravi@

جنبش letter4u

طبقه‌بندی موضوعی
آخرین نظرها
  • ۲۸ تیر ۹۶، ۰۱:۲۳ - ...
    ali bod

یانکی‌ها در گود خود بازی نمی‌کنند!

دوشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۲، ۰۷:۲۴ ب.ظ


روزهای نخستینِ مهر ماه سال 1392 خورشیدی، حکایاتی بی‌مانند برای امت اسلامی ایران دارد. روزهایی که می‌تواند عزت، مصلحت و حکمت نظام اسلامی مردم ایران را، به رخ جهانیان بکشاند و شیرینی آن هم به کاممان ماندگار شود؛ اما باید هشیار بود و بیدار!

درخواست‌های مکرر وزیر امور خارجه‌ی ایالات متحده و رئیس جمهور آمریکا برای دیدار و گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور ایران، نشان از مدیریت درست نظام اسلامی در عرصه‌ی جهانی و قدرت دیپلماسیِ مقاومتی کشورمان دارد. دیپلماسی و مدیریتی که سال‌های سال، برخی فقط بر آن تاختند و جز خودزنی، ایراد گرفتن و سیاه‌نمایی، کار دیگری از دستشان بر نیامد! وقتی حضرت روح الله قدس سره الشریف درباره‌ی کسانی که به میهن و مردم خود پشت کرده بودند، فرمود: «آغوش کشور و انقلاب همیشه براى پذیرفتن همه‌ی کسانى که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند، گشوده است؛ ولى نه به قیمت طلب‌کارى آنان از همه‌ی اصول! که چرا مرگ بر آمریکا گفتید؟! چرا جنگ کردید؟! چرا نسبت به منافقین و ضد انقلابیون حکم خدا را جارى مى‏کنید؟! چرا شعار نه شرقى و نه غربى داده‏اید؟! چرا لانه‌ی جاسوسى را اشغال کرده‏ایم و صدها چراى دیگر!»[1] دیگر تکلیف آن برخی که همواره در کشور به ابراز نظر مشغولند، به خوبی روشن خواهد بود و جای بحثی ندارد!

به هر حال اینک زمانی رسیده است که رئیس جمهور قدرتمندترین کشور دنیا، بارها درخواست دیدار و گفت‌وگو با رئیس جمهورمان را می‌کند و بالاخره اجازه پیدا می‌کند تا اندکی با رئیس جمهور ایران اسلامی، سخن بگوید! مدیریت شخص حضرت آقا، ایستادگی و مقاومت مردم انقلابی ایران بزرگ و پشت پا زدن به تحریم‌ها، پیشرفت‌های چشمگیر علمی، حماسه‌ی سیاسی مردم در تجلی‌گاه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، تلاش‌های فرهنگی و رسانه‌ای ایران برای آگاه کردن مردم جهان نسبت به حقایق و ... شاه‌کلیدهای این دست‌آورد مهم جهانی برای ما است. نقش مهم ایران در مسئله‌ی سوریه و تعامل سازنده و تأثیرگذار با کشورهای دیگر برای حل بحران سوریه نیز، عامل دیگر این دست‌آورد است.

همه‌ی این‌ حرف‌ها درست است و امیدواریم هر چه پیش می‌آمد، به کام نظام و مردم ایران باشد؛ اما نباید یک نکته‌ی بسیار مهم را فراموش کنیم، نکته‌ای که غفلت از آن، ممکن است پشیمانی به بار آورد! آن نکته‌ی مهم این است که بدانیم آمریکا در گود خود بازی نمی‌کند!

البته این سخن برای کسانی که توهم «عدم توطئه» دارند، خوش نخواهد آمد؛ اما باور ما این است که ارتباط با آمریکا، هرچند ممکن است مطلوب باشد؛ اما سود چندانی برای ما نخواهد داشت و بر داشته‌های ما نیز اضافه نخواهد کرد؛ چرا که هرگز نباید فراموش کنیم: «ربنا اللَّه! مربى ما آمریکا نیست، مربى ما انگلیس نیست، مربى ما اسرائیل نیست، مربى ما خداست.»[2] از این رو قصد داریم در این هنگامه‌ی لفاظی‌های دنیای استکبار، در خاکریز مستحکم عزت خود بنشینیم و همه‌ی گزینه‌ها را بررسی کنیم! چرا که مومن باید زیرک باشد و مراقبت کند تا بر جایی تکیه نکند که سست باشد و به ناگاه فرو ریزد! این امری بدیهی و عقلی است و عملکرد دولت محترم نیز تا امروز، چیزی جز این نبوده است.

البته به این نکته هم توجه داریم که «احتیاج ما پس از این همه عقب‏ماندگى مصنوعى به صنعت‌هاى بزرگ کشورهاى خارجى، حقیقتى است انکارناپذیر و این به آن معنى نیست که ما باید در علوم پیشرفته به یکى از دو قطب وابسته شویم. دولت ... باید کوشش کنند که دانشجویان متعهد را در کشورهایى که صنایع بزرگ پیشرفته را دارند و استعمار و استثمارگر نیستند بفرستند و از فرستادن به آمریکا ... احتراز کنند، مگر إن شاء اللَّه روزى برسد که ... به اشتباه خود پى‏برند و در مسیر انسانیت و انسان‌دوستى و احترام به حقوق دیگران واقع شوند؛ یا إن شاء اللَّه مستضعفان جهان و ملت‌هاى بیدار و مسلمانان متعهد، آنان را به جاى خود نشانند. به امید چنین روزى.»[3] اینک نیز دو اتفاق بیشتر رخ نداه است؛ یا آمریکا در مسیر انسانیت و انسان‌دوستی و احترام متقابل قرار گرفته است یا ملت مقاوم و بیدار ایران اسلامی، ایالات متحده را بر جای خود نشانده است!

آمریکا در زمین خود بازی نمی‌کند و این نباید ما را به بی‌راهه بکشاند. چیزی که در قرن اخیر از ایالات متحده دیده‌ایم، چیزی جز این بوده است و نباید با ساده اندیشی بپنداریم که یک شبه، سیاست آمریکا تغییر کرده است! گود بازی آمریکا را می‌شناسیم و می‌دانیم که «در نهاد و سرشت آمریکا ... کینه و دشمنى با اسلام ناب محمدى صلى اللَّه علیه و آله و سلم موج مى‏زند.»[4] آمریکا هرگز دست از حمایت رژیم غاصب صهیونیستی بر نخواهد داشت، باید ببینیم در قبال خشم صهیونیست‌ها چه واکنشی خواهند داشت! آمریکا هرگز دست از زورگویی بر مستضعفان جهان برنخواهد داشت؛ ایالات متحده انجام هر جنایتی را حق خود می‌داند! سیاست آمریکایی اجازه نخواهد داد صدایی که با آن مخالف است، بلند شود؛ آمریکا خود را قیم همه‌ی کشورهای جهان می‌داند؛دولت‌مردان این کشور هرگز از مردم ایران عذرخواهی نکرده‌اند و ... این‌ گود آمریکاست! آیا آمریکا از گود بازی خود خارج شده است؟!  حضرت روح الله قدس سره الشریف بیهوده به آمریکا لقب شیطان بزرگ را نداده است!

در پایان لازم است به نکته‌ای مهم اشاره کنیم! اتفاقی که در فرودگاه برای رئیس جمهور محترم پیش آمد، چیزی بود از جنس اتفاقی که در سالگرد رحلت حضرت روح الله افتاد! این اتفاق از جنس ریختن در سفارت انگلیس بود! از جنس بداخلاقی‌های شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها بود! جماعتی که این شرارت‌ها و ناهنجاری‌ها را پیش می‌آورند، ولایی و حزب اللهی نیستند! در همه‌ی موارد یاد شده، حضرت آقا ابراز ناخرسندی کردند! این جماعت دنبال ناخرسندی حضرتش هستند، وگرنه سه بار گذشته، برایشان درس می‌شد و دیگر دست به این خلاف‌ها نمی‌زدند! دل آقایمان را می‌سوزانند که الهی دلشان بسوزد!

با جدیت از دستگاه‌های امنیتی و قوه‌ی قضائیه، برخورد قاطع با این اشرار که هیچ سنخیتی با بسیج و حزب الله ندارند (همچنان که وهابیت، طالبان و القاعده، هیچ نسبتی با اسلام ندارند) را، مطالبه می‌کنیم! البته برای آنهایی که با بی‌فکری و بی‌بصیرتی خود در زمین سست نااهلان و نامحرمان انقلاب بازی خورده‌اند نیز، طلب مغفرت داریم و هشدار می‌دهیم که بیدار شوند!



1. صحیفه‌ی امام، ج‏21، ص286، (منشور روحانیت).

2. همان، ج‏1، ص159.

3. وصیتنامه‌ی سیاسی الهی امام راحل.

4. صحیفه‌ی امام، ج‏21، ص195.   

نظرات  (۳)

سلام
اجرکم عندالله...
انشاالله دلشان بسوزد!!!!!!!!
عالی بود.
یا علی
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/14103
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی
با سلام خدمت شما وبلاگ نویس محترم
این مطلب شما در سایت نقل قول و در قسمت سیاسی نوشت درج گردید./
وبلاگ خود را در نقل قول ثبت نمایید./
http://naghleghol.ir/
منتظر معرفی مطالب دیگر شما هستیم./

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

/html>