هم‌قدمِ راوی

چرا «هم‌قدمِ راوی»؟

راوی قرآن ما، راه بلد است، آشناست
به جاده. دیری است که پرچم حق را
به دوشش نهاده‌اند؛ بایـد با او هم‌قدم
شویم تا گـم نشـویم... تا برسیـم... تا
عاقبت به خیر شویم.
قـرار اسـت «المتــقدم لـهم مـارق و
المـتأخر عنهم زاهـق» نباشـیم. قـرار
است «الـلازم لهم لاحـق» باشیـم...
هم‌قدمِ راوی باشیم.

هم‌قدمِ راوی در تلگرام باشید:
Hamghadameravi@

جنبش letter4u

طبقه‌بندی موضوعی
آخرین نظرها
  • ۲۸ تیر ۹۶، ۰۱:۲۳ - ...
    ali bod

پس از رخدادهای سال 88 و آشوب‌های منافقان، بارها امام امت روحی له الفداء در سخنان خود، این فتنه را یادآوری و واکاوی می‌کردند و آن را به یک «شاه‌کلید» پیوند می‌زدند.

بارها و بارها و پس از هر سخنرانی معظم له، از خود می‌پرسیدم: «چرا آقا این‌قدر بر این مسئله اهتمام دارند؟» و هر چه از آن فتنه‌ ننگین و شرم‌آور می‌گذشت، این پرسش در ذهنم پررنگ‌تر می‌شد و می‌دانستم که حکمتش را نمی‌دانم لااقل.

یک سال گذشت، دو و سه سال هم؛ چرا این موضوع هنوز هم در فرمایش ایشان تکرار می‌شود؟ به جواب‌هایی رسیدم که مهم‌ترین آن، جلوگیری از تحریف تاریخ و مصادره‌‌ی صفحات رنج‌کشیده‌‌ی آن به دست عده‌ای بود؛ همان عده‌ای که حباب «ما بی‌شماریم» آنها، در عاشورای 88 به بد فرجامی دچار شد و رویشان سیاه!

اما امروز وقتی حرف‌ها و نمایش‌های سران معلومُ الحال آن فتنه را رصد می‌کنم، درمی‌یابم که علمدار انقلاب اسلامی و خلف صالح حضرت روح الله قدس سره الشریف، چه جانانه از بیرق حق حراست می‌کند و کلام حیدری‌اش، چگونه آتش بر خرمن پندارهای جمل‌نشینان و ریاکاران انداخته است!

این روزها یکی می‌گوید: «وقتی می‌گویند و تهدید می‌کنند که کسانی باید توبه کنند؛ مرادشان چیست؟ توبه از اصلاح طلبی؟ یا از حقی که هست و از آن دفاع می‌کنیم؟ چه جرمی رخ داده است که باید از آن توبه کرد؟» (دست‌ِ پیش گرفتن برای پس نیافتادن یا همان سیاست فرار به جلو)

آن دیگری می‌گوید: «اگر به نظرات من عمل می‌شد، گرفتار شرارت‌های سال 88 نمی‌شدیم!» این حرف‌ها در جنگ نرم تعریف دارد؛ گویا حقوقدانِ مجرمی با کت و شلوار غربی(!) کتاب قانون را بر دست گرفته و بر پیکر قانون‌گرایان می‌زند!

خطایی که آقای خندان از جرم نبودنش دم می‌زند و آن را حق می‌داند، چیزی جز تهدید امنیت امتِ اسلام بود؟ به تعبیر خودشان می‌شود «امنیت ملی»! از کسی که هشت سال مجری قانون اساسی ایران اسلامی بوده است، باید پرسید: آیا برهم زدن آرامش روانی مردم، خلاف قانون بود یا نه؟

نظراتی که آن عالی‌جناب درباره‌اش سخن می‌گوید و آن را کلید گرفتار نشدن در شرارت‌های سال 88 می‌داند، آیا همان نسخه‌‌ی «بریزند توی خیابان» نبود؟ آیا این نسخه که از بیت ایشان صادر می‌شد، خلاف قانون نبود؟ بیش از این گفتن، سزاوار نیست؛ چرا که حاجت به بیان نیست آخر!

برسیم به آن «شاه‌کلید»؛ حق این است که عاملِ خطاها، بدعت‌ها و رخدادهای تلخ را، قانون‌گریزی بدانیم! امروز هم آقا جان ما، بیش از هر چیز بر قانون تأکید و سفارش می‌فرمایند: «سال 88 اشکالاتى که وارد شد، خسارتى که به کشور وارد کردند و نگذاشتند کشور و ملت طعم آراء 40 میلیونى را درست بچشد، به خاطر تخلف از قانون بود.»

قانون، این روزها حکمِ آن شیپور دوست‌داشتنیِ جنگ را دارد که با نواختنش، مرد از نامرد و سره از ناسره غربال می‌شوند؛ حتی اگر باز هم بیانیه‌های فریبنده بدهند و تلخی سال 88 را در کاممان یادآوری کنند؛ باز هم صدای رسا و نازنین آن شیپور دوست‌داشتنی، به گوش امت اسلام خواهد رسید و قانون تنها با فتنه‌گرانِ منحرف سر جنگ دارد!

امروز هر کس، در هر پست و مقامی نسبت به قانون جمهوری اسلامی ایران، بی‌مبالاتی، بی‌رغبتی، بی‌غیرتی، تساهل و تسامح داشته باشد، یک آنارشیست تمام عیار است که مانند دیگر هرج و مرج طلبانِ قانون‌گریز دنیا، راهی به جز پوچی، سستی و ویرانی نخواهد پیمود!


بازتاب این نوشته در:

مشرق

فارس

خبرگزاری دانشجو

تهران پرس

بی‌باک

598

جام‌نیوز

خبرنگاران آزاد ایران

کلمه

نظرات  (۸)

با سلام خدمت آقای مشتاق
خوب من می دونستم که شما چرا این نگاه رو به جنگ داری. برای این که کتابی مثل راز قطعنامه راخوندی. من به نگاه این کتاب انتقادات جدی دارم .
این که امثال محسن رضایی در عرصه جنگ قدرت طلب معرفی بشن و یا آقایان هاشمی رفسنجانی و روحانی نقش اول و دوم تحمیل ادعایی پدیرش قطعنامه معرفی بشن بعدش هم کتاب در آستانه انتخابات توسط کیهان چاپ بشه و بعد از پیروزی روحانی باز هم تجدید چاپ بشه به قول اون بابا آیا کار خوبی است؟
یه جوری می گن و می نویسن که آدم یه مقدار فکر می کنه نتیجه اش میشه این که انگار امام راحل هیچ اراده ای نداشته و یه مشت خائن دورش بودند بهش می گفتد این کار رو بکن اون کار رو نکن. تازه امام هم به جای این که این خائن های منصوب خودش رو عزل کنه درجشون رو ارتقا می داده و بعد هم که جانشین امام خمینی یعنی آقا می یاد باز این خائن ها رو کلی تحویل می گیره و بعد ناچار میشه و تقیه کنه در حکم تنفیذ کسی که جام زهر را به امام نوشانده بنویسد دانشمندی با سوابق جهادی متعدد. و این نوشانده جام زهر را شاهد باش که چقدر کله گنده بوده که آقا به جای این که حالش را بگیرد او را در شورای عای امنیت ملی نصب می کند و او هم برای این که خودی نشان دهد فتنه 1378 را جمع می کند.
نه این حرف ها واقعا خوبه؟ مورد رضایت آقاست؟
باعث افزایش آبرو و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است؟
کمال تبریزی سی سال پیش یه فیلم ساخت که در آن نشان می دهد که خیانت برخی ارتشیان منجر به شهادت شهید علم الهدی می شود هنوز نگذاشتند آن فیلم پخش شود آن وقت کتابی مثل راز قطعنامه چاپ می شود و چند بار هم چاپ می شود.
خدایا به داد همه ما برس
والسلام
سلام خدمت آقای سعیید

کسی قصد نداره بر علیه آقای روحانی حرفی بزنه توی نطرات هم همچین چیزی گفته نشده چون حضرت آقا فرمودن رآی به هر کدوم از نامزدها رآی به نظام هست بلکه کسانی زیر ذره بین هستن که می خوان از فضای ایجاد شده سوءاستفاده کنن.درمورد جنگ هم می تونید کنابهای راز قطعنامه،کوچه نقاش ها و نوشته های رفسنجانی رو مطالعه بفرمایید کسی از خودش چیزی نگفته و ادعایی از خودش مطرح نکرده بلکه مسائل مطرح شده از منابعی و اشخاصی هست که خودشون توی نحوه اداره جنگ نقش اول بودن و رد نمی کنن.
والسلام علی من تبع الهدی
یازهرا(س)
  • محسن علی بیگی نژاد
  • سلام
    با مطلب زیر به روزم:

    "انتظار تکرار اقدامی انقلابی از سوی دکتر روحانی؛ ولی فقیه، امام امت اسلامی است"

    ممنون میشم نظر بدید
    پاسخ:
    سلام. یا علی
    سلام
    خدا می داند که من با فتنه 88 و فتنه گران مخالفم و در راهپیمایی 9 دی با افتخار شرکت کردم
    ولی بعضی حرف های مطرح شده در کامنت ها حتی اگر بعضا درست هم باشد
    فکر نمی کنم حضرت آقا راضی باشند که در شرایط فعلی بیان شود
    مثلا متاسفانه درباره دفاع مقدس و پایان آن انواع حرف ها مطرح می شود
    هر دو طرف بلکه چند طرف هم مدعی داشتن سند و مدرک هستند و نظر خود را صحیح می دانند بلکه به آن افتخار می کنند
    در حالی که اولا درباره پایان جنگ به این راحتی نمی توان اظهار نظر کرد و مثلا گفت که قطعنامه به امام راحل تحمیل شد زیرا بسیاری از اسناد جنگ و اطلاعات مربوط به آن منتشر نشده است. ثانیا این حرف ها آن هم الآن جز متشنج کردن اوضاع کشور چه اثری دارد.
    بنذه به آقای روحانی رای نداده ام
    اما به نظرم چنان که آقا فرمودند همه باید به ایشان کمک کنند و البته منصفانه هم نقد کنند
    نه مثل فلان نیوز که هوز دو روز از تنفیذ و تحلیف نگذشته می گه آقای روحانی وعده هاتون چی شد ؟



    پاسخ:
    سلام دوست عزیز
    سپاس از نظر خوبتون.
    یا علی
    با تشکر از ارسال مطلب شما به سایت "نقل قول"
    مطلب شما با لینک زیر درج گردید:
    http://naghleghol.ir/index.php/teriboon-2/1268-%C2%AB%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D9%84%D9%88%C2%BB%D8%9B-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%81%D8%AA%D9%86%D9%87%E2%80%8C%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%AF%D9%85-%D8%B9%D8%B0%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C
    چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
    پاسخ:
    سلام و سپاس
    سلام خدمت برادری که یه جورایی از خاتمی و اطرافیانش حمایت کردن
    نمی دونم آماری که تو یه شب از 5 میلیون به 19 میلیون رسیده از کجا آوردید!!!!!!!!!!!!!!
    فکر می کنم نتیجه ای که الان در انتخابات ریاست جمهوری به دست اومده نتیجه ترجیح دادن مصلحت فردی بر مصلحت جمعی و تشویش ذهنی جامعه بود که همه چیز داره خراب میشه باشه جوری که هاشمی قبل انتخابات ادعا کرده بود و بعد از نتیجه انتخابات 180درجه تغییر موضع داد نه اون چیزی که شما گفتید.باند بازی ها که پشت پرده که عارف مجبور به رفتن شد در صورتی که تو گفتگود خبری شبکه 2 مدعی شده بود به هیچ عنوان انصراف نمی ده و هیچ فشاری برای انصراف روش نیست و ولایتی علی رغم ائتلافی که کرده بود در انتخابات موند چون هاشمی،عالم دینی به فول خودش که تو دانشگاه قم می گفت،به ولایتی گفت باید بمونی و تمام کارنامه گذشتش خدشه دار شد البته به غیر از حمایتایی که قبلا از هاشمی کرده بود و دانشجوها خوب با سوالا ازش پذیرایی کردن حتی کسی مثل غرضی که پایه گذار نظام مهندسی هست نیروی هاشمی بود،با ساده نشون دادن خودش تعدادی از رآی هارو کسب کرد یعنی همون مقداری که برای رفتن به دور دوم برای اصول گراها لازم بود اگر فکر می کنید این یعنی بدبینی مهم نیست چون ما خوش بینی کسایی که زمان امام حسین بودن یادمون نرفته امام(ره) فرمودند دشمن برای صدسال آینده برنامه داره و هرچی فریاد هست باید سر آمریکا کشید یعنی برای تمام رمینه های کشور ما نقشه کشیدن و می کشن.بدونید ما نمی گذاریم خاتمی تکرار بشه کسی که حتی بعد از هتک حرمت عاشورا زحمت نداد یه بیانیه بده و موضعشو جدا کنه البته به قول صادق ریباکلام که میگفت اگر به جای خاتمی چوب تیر برق جلوی ناطق نوری می گذاشتن چوبه رآی می آورد یعنی الکی خاتمی بزرگ شد و فقط عروسک دست بقیه بود،نتیجه ای که روحانی به دست آورد خیلی ضعیف بود و فقط با 350هزار رأی بیشتر برنده شد شاید اوایل خیلی علنی ابراز علاقه به اصلاح طلبا می کرد ولی حالا فهمیده که اونجوری که فکر می کرده نیست تا کسی مثل خاتمی که زمان جنگ وزیر ارشاد بود و با گزارشات دروغ خودشو رفقاش که الان تو کتاباشون اعتراف می کنن به امام دروغ گفتن تا قطعنامه رو بپذیره روی کار بیان و یا کسایی مثل موسوی و کروبی که دستشون به خون کسایی که سال 88 کشته شدن آغشته هست و باید به خاطر شهدایی مثل شهید کبیری و ذوالعلی محاکمه بشن کسایی که شهید دیالمه در زمان خودش با اسم در صحن علنی مجلس به انحراف فکریشون اشاره می کنن.روحانی اونجوری که فکر می کنید اصلاح طلب نیست یه جایی که جلوی اصلاح طلبا ایستاد 18تیر 78 بود که با دستورش بسیج ریخت تو خیابون و غائله تمام شد حتی هاشمی تو نماز جمعه اون موقع دولت خاتمی رو متهم به حمایت از آشوب گرا کرد.
    فکر می کنم باید بیشتر مطالعه کنید و بعد قضاوت بفرمایید
    پاسخ:
    سلام و سپاس از نظرتون
    هرچند برخی رخدادها تلخند و نگفتنی؛ اما با شرمساری باید گفت: رخ داده است!
  • دیپلمات بسیجی
  • سلام علیکم
    برادر گرامی جناب آقای امیر آقا...
    ما انگی به آقای خاتمی نزدیم. رفتار و عملکرد خودشان را بیان کردیم. از خودشون باید پرسید که چرا طوری رفتار میکنند که وقتی رفتارشان جایی بازگو میشود فکر میکنند انگ است!!
    ضمنا به نظر میرسد شما معنای واژه ی آنارشیست را نمیدانید.. عملکرد دو جریان اصلاحات و اصول گرا در زمان بعد از انتخابات 88 و 92 به چند فرد بی طرف و با وجدان ارائه دهید تا به شما بگویند آنارشیست یعنی چی؟؟ در خیابان ریختن و تخریب اموال عمومی و آتش زدن ، تعرض به مردم و زیر بار قانون نرفتن آنارشیست است یا تبریک گفتن و در خیابان نریختن و آتش نزدن؟؟!!!!
    عزیزم بدترین نوع انحراف ندیدن واقعیات و نداشتن شعور سیاسی است...
    سوال دیگری که پیش می آید اینست که فرد مورد نظر جریان اصلاحات آقای عارف بود. و شما نمیتوانید یک جمله پیدا کنید که آقای روحانی گفته باشد من اصلاحاتی هستم. حالا از شما میپرسم به چه دلیل جریان اصلاحات مهره ی اصلی و نماینده تام آقای خاتمی را از صحنه بیرون میکشد و پشت سر یک فرد کارگزارانی با حمایت علنی آقای هاشمی قرار میگیرد؟؟ چرا ؟؟
    لهم قلوب لا یفقهون بها و لهم اعین لا یبصرون بها.....
    والسلام علی من اتبع الهدی!!
    پاسخ:
    سلام. سپاس از نظرتون
    امروز گمشده‌ی جامعه‌ی ما آرامش است که باید برای ایجاد آن تلاش کنیم؛ هر چند برخی مانع خواهند شد! خدا کمکمان کند. این روزها نگاهمان فقط  به لعل لبان حضرت خامنه‌ای روحی له الفداء باید باشد و بس.
    یا علی
    مطلب شما را در مورد فتنه 88 و کنایه های شما به آقای خاتمی را خواندم و از این بابت برای شما بسیار متاسفم.
    این حرف ها را 4 سال زدید و نتیجه اش را در رای مردم دیدید. جهار سال یک طرفه به قاضی رفتید و خودتان را بر حق دیدید و هر انگی دلتان خواست به امثال آقای خاتمی زدید، نتیجه اش را در انتخابات 92 دیدید. چرا از خواب بیدار نمیشی برادر؟
    4 سال سنگ رهبری را به سینه زدید و با همان سنگ بر سر مخالفان و معترضان 88 کوبیدید، این هم نتیجه اش.
    آقای خاتمی دو روز مانده به انتخابات 92 یک جمله گفت من به روحانی رای میدهم، رای روحانی از 5 میلیون رفت روی 19 میلیون. تازه خیلی ها از روی نا امیدی رای ندادند. حالا آنارشیست کیه؟کسی که رای مردم را داره، یا کسی که فقط میخواد زور بگه و اسمش را قانون میذاره؟

    آقای روحانی هم که به محض پیروزی در تلویزیون از آقای خاتمی تشکر کرد. نامه تشکر و عرض ارادت هم قبلش نوشته بود.حالا میخواهید بگید نه، به خاطر خاتمی نبود، روحانی طرف اونها نیست! بدترین نوع انحراف و بدبختی اینه که آدم قبول نکنه از حقیقت دور شده!

    به نظر میاد آدم متدین و دل پاکی باشی، برای همین خدا هدایتت کنه انشالله
    پاسخ:
    سلام علیکم!
    طاعات و عبادات شما قبول انشاءالله.
    1. هرچند شما این نظر را خصوصی فرستادید؛ اما اجازه دهید نشر دهیم تا همگان ببینند.
    2. چرا همیشه در موضع جبهه‌گیری و تهمت زدن هستید؟ این سرکوب کردن نظر مخالف برای چیست؟ یاد روزهای آخر این آقایی که شما نام بردید افتادم که در دانشگاه تهران، بر سر دانشجویان فریاد می‌کشید: می‌دهم بیاندازنتان بیرون!!
    اگر آتش زدن مسجد و پرچم سیدالشهدا سلام الله علیه، کشیدن چادر از سر زنان در عاشورای 88، جسارت به نوامیس مردم در ایام فتنه، بی‌حرمتی و توهین به همین شهدا (که شما آرزوی رحمت برای آنان دارید!) و مقدسات، قراردادهای ننگین مانند کرسنت و گذاشتن یوغ باج دهی (به کشور حقیری مثل امارات) بر گردن مردم ایران بزرگ، حمله به مبانی ولایت فقیه، توهین به حضرت امام خمینی و امام خامنه‌ای، سلب آرامش مردم، خسارت زدن به سرمایه‌های مملکت، عملی کردن نقشه‌های براندازانه‌ی نظام اسلامی، تعظیم در برابر خواسته‌های اسراییل و شعار نه قضه نه لبنان...، پنهان کردن اسلحه و مهمات برای کشاندن مردم به جنگ خیابانی و هزاران مسئله‌ی دیگر، حقوقی است که از شما سلب کرده‌ایم؛ مطمئن باشید هرگز اجازه نخواهیم داد حتی خواب این حقوق(!!) را ببینید!
    3. ولایت فقیه، دلایل عقلی، روایی و قرآنی دارد که اگر حال داشتید، بروید و کمی مطالعه کنید! اگر مدیریت شخص حضرت آقا نبود، اتفاقی که در خیابان‌های سوریه و مصر می‌بینید؛ در کشور ما رخ می‌داد! چشم عقل خود را باز کنید! امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تنها حکومت و مردم شیعی دنیا را، به حال خود رها نمی‌کند!
    4. کسانی که دم از تحریم انتخابات می‌زنند و صحت انتخابات را زیر سؤال می‌برند، چرا روز انتخابات رای می‌دهند؟ چرا از اول با مردم صادقانه رفتار نمی‌کنند؟ چرا بدون حرف به وظیفه‌ی شرعی، عرفی و عقلی خود عمل نمی‌کنند؟
    5. این روزها کسانی داعیه‌دار حقند که حتی رأی هم نداده‌اند. دست تمام کسانی که از روی حس اطمینان و اعتماد به نظام، در انتخابات شرکت کردن را می‌بوسیم.
    6. ما کسانی هستیم که پس از تحمل 4 سال تهمت و دروغ بستن به نظام مقدس اسلامی درباره‌ی تقلب در انتخابات و سایر یاوه‌سرایی‌ها و انتخاب حاج آقا روحانی، به خیابان‌ها نریختیم، مردم را کتک نزدیم، شبانه بانگ الله اکبر سر ندادیم و در روز مسجد آتش نزدیم! به امام و شهدا توهین نکردیم، هتاکی و بی‌ادبی نکردیم؛ بلکه بر اساس تمدن اسلامی و ایرانی خود، آقای روحانی را رئیس جمهور خود می‌دانیم و به او تبریک می‌گوییم و تمام توان خود را برای کمک به ایشان به کار خواهیم گرفت. البته به جای خودش نقدهای سازنده نیز خواهیم داشت!
    7. اگر همه‌ی این موارد را، خواب بودن ما می‌دانید؛ بگذارید خواب باشیم که خواب شیرینی است...
    یا علی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    /html>